Як постійні відлиги взимку можуть знищити автомобіль
Цьогорічна «європейська» зима в Україні, що складається з затяжних потеплінь і недовгих похолодань, стала більш небезпечним для автотехніки періодом, ніж це було раніше.
Середньостатистичний автовласник, якщо йому доведеться вибирати між тріскучими холодами і близьконульовими температурами взимку, напевно «проголосує» за відлигу. Дійсно: в мороз машині важче заводитися, вона довше прогрівається і так далі.
Насправді ж експлуатація машини при постійних відлигах загрожує появою куди більш глобальних технічних проблем. У такі періоди вище нуля повітря прогрівається переважно вдень, а ночами температура опускається «в мінус». Щоденні «переходи через нуль» позначаються на корозійній стійкості металу кузова, адже його лакофарбове покриття являє собою сукупність мікровпадин і горбків.
Під час денного потепління в них проникає вода. З приходом нічного холоду вона замерзає і, як їй і належить, розширюється. Регулярні цикли стиснення-розширення прискорюють руйнування фарби кузова і призводять до появи множинних вогнищ корозії. Зауважимо також, що і хімічна активність отруйного для металу сольового розчину, який покриває міські дороги взимку, збільшується, коли теплішає.
Виходить, що нормальна морозна зима без «плюса» на вулиці, з точки зору збереження кузова від іржі набагато краща. Втім, як і для інших вузлів і механізмів транспортного засобу.
Безперервна присутність абразиву (піску і бруду) в гальмівних механізмах – через постійну їзду по талій воді – веде до раптового зносу не тільки гальмівних колодок, а й дисків. Добре, якщо ви морально готові до заміни гальмівних дисків з такою ж частотою, що і колодок! Лише в цьому випадку постійні відлиги взимку вас не повинні напружувати.
Підвищена вологість під час відлиги означає, що кожен раз при спустошенні паливного бака, туди разом з атмосферним повітрям проникають в значній кількості випари води.
Підвищений вміст вологи в теплому зимовому повітрі в поєднанні з нічними заморозками призводить до прискореної конденсації крапельок води на внутрішніх стінках паливного бака з подальшим потраплянням в пальне. Це може причинити передчасний вихід з ладу бензонасоса.
Таким чином, взимку для машини більш придатною слід вважати помірно морозну погоду, а не відлигу.