Стало відомо, як антифриз може спричинити загоряння автомобіля
Автомобіль може спалахнути раптово, і причин тому багато. Основна – коротке замикання, яке трапляється в автомобілях найчастіше взимку. Через надмірне навантаження на бортову мережу, старі дроти не витримують, і плавляться. А далі – пожежа. Однак небезпека може прийти звідти, звідки її зовсім не чекаєш. І навіть звичайний антифриз може спалахнути, залишивши вас без автомобіля.
Усі ми звикли, що крім бензину або дизельного палива в автомобілі начебто більше і нічому загорятися. Ну, хіба що ще несправна проводка добре горить. Але, як виявилося, не тільки коротке замикання може стати причиною пожежі. Найпростіший антифриз в певних умовах запалюється не гірше бензину. Але чому?
Вибираючи охолоджуючу рідину в магазині, водії беруть або щось знайоме, що лили і раніше. Або, пам’ятаючи розповіді «дідів» про те, що всі рідини однакові, і різниця в ціні обумовлена лише брендом, купують найдешевші. Але є одна важлива деталь: не всі антифризи пожежобезпечні.
Охолоджувальні рідини виробляються на основі етиленгліколю. Однак логіка недобросовісних виробників проста: навіщо витрачати багато, якщо можна витратити трохи, залишити цінник колишнім, але заробити більше. Ось і ллють як попало в каністри гліцерин або метанол, завдяки чому охолоджуюча рідина стає вогненебезпечною, і цілий ряд інших негативних властивостей (при тривалому нагріванні стає причиною корозії і виділяє токсини).
Антифриз на метанолі закипає при температурі +64 градуси. Тоді як «правильна» охолоджувальна рідина на етиленгліколі закипить лише при +108 градусах. Ось і виходить, що якщо дешева рідина разом з горючими парами вирветься з-під пробки розширювального бачка, і потрапить на розпечені частини двигуна, наприклад, на випускний колектор, то чекай біди. Погіршити ситуацію, зрозуміло, може несправна іскриста проводка.
Якісна охолоджуюча рідина на етиленгліколі, чия температура кипіння перевищує 95 градусів за Цельсієм – не горить.
Перевагу віддавати потрібно тим виробникам, де на каністрах є позначення G-12 / G-12 +: такі рідини містять ряд добавок, що запобігають корозії системи автомобіля і не закипають передчасно.