Як дізнатися при покупці вживаного авто, що машина “вбита”: головні ознаки
Вторинний ринок – роздолля для шахраїв. Перед покупкою перевірте машину, яка вам сподобалася як мінімум на найбанальніші ознаки «трупа».
Деякі продавці готові стверджувати, що з машиною все в порядку, навіть коли реальність говорить про зворотне. Невпевненого в своїх знаннях покупця нерідко з таким напором переконують, і людина стає володарем неліквіду за ціною нормального автомобіля. Однак є ряд ознак, за якими навіть непрофесіонал зможе розпізнати явний обман. Знати їх вкрай корисно: вони допоможуть відсіяти непотріб на ранній стадії, заощадять час і гроші. Часом вбитість автомобіля настільки очевидна, що проступає навіть на фотографіях в оголошенні.
Кузов
Найдорожча деталь машини. Міняти кузов – заняття для сильних духом, а ремонт виллється в копієчку. Відсутність ДТП по «пробиванні» онлайн-сервісами ні про що не говорить: в базу потрапляють не всі зіткнення. І навпаки: навіть кілька записів не привід «ховати» варіант. Можливо, все це були легкі потертості одного і того ж бампера. А ось різнотон кузовних деталей повинен насторожити.
Не вірте, що «фарба так вицвітає»! Якщо вона заводська, то і міняти відтінок буде однаково на дверях і крилах. Невеликі відмінності допустимі тільки для пластикових деталей відносно металевих.
Майте на увазі, товщиномір може приспати пильність. Бувають перекупи, які на побиту машину знаходять деталі на розборках в рідній фарбі і вішають їх, не перефарбовуючи. Ідеально в колір вони не потрапляють, але перевірка приладом показує, що автомобіль «в рідному». У такому випадку вся увага кріпленню. З ним обійтися ніжно при збірці-розбиранні складніше.
Окремо про машину, затягнуту в плівку. Під плівкою може бути що завгодно! І навіть ідеальний кузов (припустимо на хвилину таку можливість) після зняття «тюнінгу» може зажадати перефарбовування. Воно вам треба?
Двигун
Фахівці запевняють, що відновити можна будь-який агрегат. Питання тільки в ціні, і вона в більшості випадків власника не влаштовує.
Сизий або чорний вихлоп, окрім чисто білого в мінусову температуру, повинен стати приводом для торгу, вдумливої діагностики мотора або відмови від покупки (потрібне підкреслити в залежності від вашої схильності до ризику). Не вірте, що потрібно тільки форсунки промити, поміняти свічки. Звичайно, вигідніше тиснути на недорогі і нестрашні причини, обходячи справжні. Забігаючи вперед: точно так же непрацюючий кондиціонер всі і завжди списують на незаправлені системи. Хто ж зізнається, що заміни вимагають дорогий компресор і на додачу кілька трубок?
Під капотом повинні насторожити дві крайності. Все блищить і сяє – погано. Можливо, мили з наміром приховати хронічні течі. Найменш підозріло, якщо вся машина як з конвеєра. Можливо, і справді про неї добре дбали. А ось якщо відмито тільки найбрудніше місце, не до добра.
Все в маслі – теж погано. Відмазка, швидше за все, буде «пролив при заміні». Не виключено, що з тією ж метою – приховати місця течі. Адже бризнути маслом всюди дешевше, ніж заїхати на мийку. А якщо і правда бруд від пролитого мастила, чи не свідчить вона про підвищену витрату масла двигуна?
Так що кращий варіант, коли в моторному відсіку ви бачите тільки суху пил і бруд.
Трансмісія
З коробкою передач складніше для продавця. Навіть банальна заміна масла, щоб трохи оживити автомат перед продажем, коштує не три копійки. Якщо коробка жива, вкладатися зайвий раз не стануть. Якщо ж агрегат дуже «втомився», процедура йому не допоможе. Але тут і покупець грає наосліп. Трансмісію видно тільки на підйомнику, і крім запотівання маслом ви навряд чи помітите щось критичне. Та й ті можуть бути з-під сальників, що з віком допустимо.
Тому вся увага роботі коробки при пробній поїздці. В ідеалі покерувати самому. Власник знає, як проїхати так, щоб недоліки автомата (робота, варіатора) виявилися непомітні пасажиру. Втім, відмова пустити вас на водійське місце не завжди від бажання приховати проблеми. Якщо щось трапиться аварія, хто стане відповідати?
Салон
Вивчіть заздалегідь комплектації, будуть розбіжністі – питання власнику. Відновлення після ДТП за програмою-мінімум може обернутися, наприклад, установкою сидінь з розбирання без бічних подушок безпеки (вони ж дешевше!).
Як і плівка на кузові, шкіра на приладовій панелі і кермі буквально кричить про те, що під нею можуть знаходитися надувні подушки, які розкрилися при аварії . Особливо якщо зроблено не красиво і з душею, а як на фото.
У сучасних моделях все взаємопов’язане. Тому установка невідповідного електронного блоку, магнітоли або комбінації приладів можуть призвести до того, що перестануть працювати якісь штатні функції, навіть якщо їх компоненти при аварії не постраждали. Так що перевіряйте наявність і працездатність всього, що стояло на машині з заводу.
Окремо – про неохайно зібраний салон. У звичайному житті ритися під обшивкою потреби не виникає. Хороші установники додаткового устаткування зберуть все, як і було. Значить, над автомобілем працювали кривими руками, без старання. У кращому випадку отримаєте велику кількість «цвіркунів». У гіршому виявиться, що кузов масштабно, але халтурно відновлювали після ДТП або «водних процедур».
І, зрозуміло, небажання дати VIN для перевірки по базах – привід для негайного припинення спілкування. Бази онлайн-сервісів не стовідсотково повні, але можуть розкрити масу цікавого. Сьогодні з них потрібно починати знайомство з будь-якою старою машиною.
Читайте також: Визначено категорії автомобілів, на яких потрібно прогрівати двигун