Названі причини, чому небезпечно їздити взимку на «нейтралці»

Автомобільні експерти видання розповіли про те, чому небезпечно їздити взимку на нейтральній передачі заради економії палива, інформує Твоя МАШИНА.

Перш за все фахівці нагадали, що в нейтральному положенні важеля трансмісії крутний момент не передається від двигуна колесам. Якщо ж натиснути на «газ» на заведеному автомобілі з нейтральною передачею, то машина не рушить з місця. Найчастіше «нейтралка» використовується на стоянці одночасно з «ручником», а також при буксуванні машини. Однак багато водіїв практикують їзду на «нейтралці», рухаючись накатом зі спусків і підкочуючись до світлофорів, заради економії пального.

Такий метод економії може підвищити навантаження на гальмівну систему. Особливо сильно це стає помітно під час затяжних спусків, адже гальмівні механізми при їзді на «нейтралці» перегріваються, а ресурс колодок і гальмівних дисків, відчутно знижується. В результаті перегріву ефективність гальм знижується.

Небезпечно ще й те, що якщо різко натиснути на педаль гальма, то автомобіль, що їде накатом, може занести, а водій не матиме можливості контролювати машину за допомогою тяги. На включення передачі буде потрібно якийсь час, а діяти при втраті контролю над машиною необхідно моментально. На сучасних машинах від цього може допомогти антипробуксовочна система і система стабілізації, проте краще не ризикувати.

При проходженні повороту на «нейтралці» керованість машини відчутно погіршується. Вся справа у втраті тягової сили, що допомагає заправити машину на віраж. Перекладаючи важіль КПП в нейтральне положення або навіть просто перемикаючись з однієї передачі на іншу при проходженні повороту, водій ризикує втратити керування.

На старих автомобілях, особливо карбюраторних, при переході на «нейтралку» може відключитися двигун. Такі агрегати можуть стихнути при переході на холості оберти. А якщо відключення мотора буде поєднуватися з однією з вищеописаних ситуацій, то ситуація стає вкрай небезпечною.

На сучасних машинах при переході на нейтральну передачу відключається ряд деяких елементів трансмісії. Зокрема, активні диференціали працюють тільки при включеній передачі. Відповідно, драйверський потенціал буде в кращому випадку ослаблений. А в гіршому машину, якщо вона йшла на високій швидкості, може просто викинути з траси.

Варто відзначити, все перераховане вище в меншій мірі стосується самих передових моделей, де електроніка визначає переключення на нейтралку і адаптує системи підтримки курсової стійкості. Проте, варто пам’ятати про правила зимової їзди – не лишайте автомобіль тяги в віражах (не тільки не перемикайтеся на «найтралку», але і не кидайте «газ») і здійснюйте плавні уповільнення.

Читайте також: Перерахували способи знизити витрату палива в зимовий період


Джерело tarantas.news
Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти