Як зміняться ціни на автомобілі в Україні у 2018 році
В Україні знизили ставку мита на машини з Європейського Союзу. Раніше парламент повністю звільнив від податків електромобілі. Сайт hyser.com.ua дізнався, як зміняться ціни на автомобілі з Нового року.
Зменшення мита на ввезення автомобілів – багато чи мало
У 2018 році імпортні автомобілі з ЄС подешевшають на 1% через зниження мита. За угодою про асоціацію з Євросоюзом Україна повинна знизити мито на ввезення автомобілів з ЄС до 0. Але поки рівень ввізних ставок для бензинових і дизельних авто з ЄС становить від 9% до 10%. За умовами угоди Україна може встановити перехідний період на 10 років, що і зробила. Тобто щороку мито буде зменшуватися на 1%.
Але цей відсоток майже не відчутний, вважає голова Всеукраїнської автомобільної асоціації імпортерів і дилерів Олег Назаренко. Щороку до машин з двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ) підвищуються екологічні вимоги. Виробник змушений впроваджувати нові технології, які зробили б автомобіль екологічно безпечніше. Це призводить до подорожчання самого автомобіля.
“Цей відсоток майже ніщо, – говорить Олег Назаренко. – Це 100-90 доларів зниження на одному автомобілі. А машини дорожчають з року в рік, оскільки до них висувається все більше екологічних вимог”.
Якщо машина коштує 10 тисяч доларів, то зменшення акцизу на 1% – це всього лише 100 доларів, які суттєво не впливають на вартість автомобіля.
Україна могла б відразу знизити мито до 0. Це було б більше помітне. Крім мита, при розмитненні легкового автомобіля потрібно заплатити акциз (залежить від об’єму двигуна) і податок на додану вартість в 20%. Олег Назаренко вважає, що машини потрібно звільнити від усіх податків. Тоді автомобілі стануть доступнішими ізменшиться кількість ввезення машин без розмитнення на литовських і польських номерах.
Що буде впливати на ціни на автомобілі
На ціни впливає цінова політика заводу виробника і курс гривні до валюти закупівлі.
Невелике чергове зниження ставок мита на авто з ЄС ніяк не вплине на ціни, погоджується Сергій Боровик, директор з маркетингу групи компаній “АІС”. “Євро до гривні, втім, до долара також, зростає в рази швидше, ніж знижуються ставки мит. Наприклад, за рік Євро зміцнився до долара на 10% -15%, тобто авто з ЄС в доларах стали дорожче на 10% -15 %. Додайте до цього девальвацію гривні“, – каже експерт.
У валюті ціни на автомобілі за рік не змінювалися. Короткострокові стокові та інші акції не береться до уваги.
Але попит на нові авто зростав високими темпами по відношенню до аналогічного періоду минулого року. Восени зростання припинилося, динаміка листопада – з невеликим мінусом до минулого року, додає Боровик.
“Причина падіння попиту останні місяці -” литовці “, легальний б / у імпорт, девальвація. За підсумком року очікуємо місткість ринку нових авто близько 80 000 одиниць”, – каже Сергій Боровик.
Серед нових легкових авто в Україні традиційно найбільш популярний клас SUV середнього цінового сегмента.
Підтримані автомобілі чекають рекордні продажі
2018 й рік може стати рекордним з продажу вживаних автомобілів. У грудні 2018 го закінчується дія пільгових ставок акцизу для розмитнення вживаних машин, прийняті в 2016 році. пільгові ставки зробили підтримані автомобілі на 2000-4000 тис. доларів дешевше. Якщо парламент не продовжить дію закону, то авто подорожчають з 2019-го.
Так, з початку 2017 року українці розмитнили за пільговим акцизом 50 309 б / уавтомобілів. Це в 3,8 рази більше, ніж за аналогічний період 2016- го. Кількість ввезених автомобілів в 2018 виростить нема на менше.
До вступу в силу закону акцизний податок був настільки великим, що податкове навантаження на старе транспортний засіб досягала 90% – майже стільки, скільки коштував цей автомобіль.
Істотно подешевшають тільки електрокари
Україна з Нового року звільнить електромобілі від податків: ПДВ – 16,8%, і акцизного збору – 109 євро. Залишиться тільки збір до Пенсійного фонду – 4,8%.
Від ПДВ і акцизу електромобілі звільняються на рік – до 31 грудня 2018 року. Також парламент позбавив від ПДВ служби таксі з електромобілями і послуги з прокату та лізингу електричних авто. Однак ці зміни ще повинен підписати президент.
У листопаді 2015 року в Україні скасували 10% -е мито на ввезення електрокарів. Через це в країні в 2016 та 2017 років роках подвоювалась кількість електрокарів.
Скасування ПДВ і акцизу дозволить збільшити продажі в десятки разів, вважає Олег Назаренко. Це зробить електромобілі дешевше, ніж в Європі, на 17%, прогнозує співзасновник Tesla Club Ukraine Назар Шимона-Давида. Наприклад, в Польщі ПДВ на електромобілі – 23%. Зараз в Україну ввозяться в основному підтримані електрокари. Але скасування податків вирівнює їх в ціні з машинами з двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ).