Автопілот робить водіїв менше уважними: нове дослідження

Напівавтоматичне водіння має ряд переваг і полегшує життя водія, але воно має і свої мінуси.
Згідно з дослідженням Страхового інституту безпеки дорожнього руху (IIHS) і Массачусетського технологічного інституту, людина за кермом розслабляється і стає менш уважною. Замість того, щоб стежити за дорогою, водій прибирає руки з керма і дивиться в смартфон.
В рамках дослідження були проаналізовані 20 осіб протягом місяця. Добровольці тільки знайомилися з можливостями автопілота. Дослідники помічали, як часто водії прибирали руки з керма, не дивилися на дорогу, використовували смартфони.
Десять чоловік управляли Land Rover Range Rover Evoque з адаптивним круїз-контролем (ACC; рівень 1), який може автоматично підтримувати швидкість автомобіля. Інші десять чоловік були за кермом Volvo S90 з ACC і Pilot Assist (рівень 2) – ця система дозволяє автомобілю залишатися в межах розмітки смуги руху і підтримувати певну швидкість або задану відстань від автомобіля, що йде попереду.
На початку увага випробовуваних була повністю сконцентрована на дорозі. Однак через місяць всі учасники стали розсіяні і стабільно прибирали руки з керма.
Примітно, що система Volvo впливала на водіїв більше, ніж менш просунута ACC.
Імовірність зменшення пильності водіїв на дорозі після місяця їзди з автопілотом стала в два рази вище, ніж на початку дослідження. Також шанс відриву рук від керма збільшився в 12 разів. Виявлено, що пильність водія падає вже через 15 хвилин водіння з електронним помічником.
Але слід пам’ятати, що Pilot Assist і схожі системи не можуть повністю замінити водія.
Автори дослідження назвали кілька способів вирішення проблеми. Серед них є спеціальні курси для звикання до напівавтоматичного водіння, різні способи концентрації уваги водія. Запропоновано відеокамери, які будуть стежити за станом водія і нагадувати про те, що людина перестала дивитися на дорогу.
В результаті дослідження було отримано, що полуавтопілот повинен не стільки допомагати в управлінні автомобілем, скільки правильно бути використаний водієм.
Читайте також: Як Tesla ухиляється від лося на нічній дорозі: відео