Дорожній фонд в Україні: чи є в ньому необхідність?
Дорожній фонд формується за рахунок акцизів на нафтопродукти. Це акцизи за рахунок тих нафтопродуктів, які у нас перетинають кордон у вигляді митних зборів і при виробництві нафтопродуктів на території України, а також з реалізації в гуртом або роздріб.
Про це «Слову і Ділу» розповів менеджер групи реформування дорожньої галузі «реанімаційного пакету реформ» Андрій Мартенс, оцінюючи запуск Дорожнього фонду в Україні з 1 січня.
«Основний упор на акциз нафтопродуктів. Також Дорожній фонд може формуватися за рахунок інших коштів, які передбачені законом. Це можуть бути транспортні та інші постійні збори», — зазначив Мартенс.
Головне завдання Дорожнього фонду полягає в тому, щоб акумулювати і розподіляти кошти на дорожню сферу, констатував експерт.
Він уточнив, що відповідно до закону, в цьому році тільки 50% з Дорожнього фонду будуть спрямовані безпосередньо на дороги.
«У наступному році це буде 25%, а в 2020-му — 100% акцизів повинні піти безпосередньо в дорожню сферу», — додав фахівець.
За його словами, саме завдяки запуску Дорожнього фонду з’являються цільові кошти.
«Справа в тому, що до кінця 2017 всі кошти формувалися і накопичувалися в загальному фонді бюджету, що дозволяло ці кошти використовувати не за призначенням. Як правило, Мінфін розподіляв кошти за тими напрямками, які були більш цікаві з якоїсь точки зору, суб’єктивно або об’єктивно. Тепер такого не буде. Точно 50% підуть на дорожню сферу», — резюмував Андрій Мартенс.
Нагадаємо, в 2016 році Україна зайняла 137-ме місце з 144 країн світу за якістю дорожнього покриття.