Євробляхам пропонують нову амністію і солідні пільги
Не встигли вщухнути дискусії навколо ідей голови податкового комітету Верховної Ради Ніни Южаніної щодо вирішення проблеми автомобілів на єврономерах, як інша група нардепів зареєструвала в Раді альтернативний законопроект №8487-1, покликаний врегулювати наболіле питання.
І хоча автори свідомо абстрагувалися від згадки в назві проекту термінів «акциз» і «оподаткування», і сконцентрувалися на «розвитк уринку транспортних засобів», на ділі документ зобов’язаний своєю появою саме евробляхам. Та й тему акцизів, звіно, сйого автори обійти ніяк не могли.
Акцизи знизять, від пенсійного збору звільнять
Ключові зміни, пропоновані нардепами, стосуються все того ж акцизного збору, який стягується при ввезенні автомобілів в країну. На відміну від проекту Южаніної, альтернативний не ламає чинну систему обчислення податкового навантаження. Але істотно знижує попередні ставки.
Причому нинішня пропозиція виявилася ще щедрішою, ніж попередня. Так, в залежності від віку і «кубатури» автомобіля в порівнянні з чинними зараз (непільговими), ставки знижуються до 10 разів. Наприклад, ставка збору для машини пенсійного віку з дволітровим бензиновим мотором повинна скласти €360. Тоді як за чинними правилами за неї доведеться віддати в казну лише акцизу €4 882.
А щоб не було прикро любителям традиційної технології купівлі автомобіля – в салоні дилера, – депутати хочуть майже вдвічі знизити і ставку на ввезення нових авто. Наприклад, для малолітражок її розмір збираються зменшити з €0,102 за кожен «кубик», до €0,063.
Втім, застосовувати пільги мають намір не для всіх автомобілів. Для машин, які українці будуть ввозити з Росії і непідконтрольних владі українських територій, навпаки, встановлять загороджувальні акцизи. Наприклад, за півторалітрову машину старшу 2013 року випуску доведеться сплатити €2641 акцизного збору. Причому стосується це не тільки вироблених на «ворожих» територіях машин. Діяти ця норма законопроекту буде доти, поки окуповані території не повернуться під контроль української влади.
Крім того, автори пропонують позбавити людей від сплати збору до Пенсійного фонду при першій реєстрації автомобіля. Це, вважають нардепи, істотно спростить доступ «безкінних» українців до автомобілів.
Амністія для євроблях
Подбали автори і про тих, хто вже має на руках автомобілі на іноземній реєстрації. Їх пропонують цілком офіційно зареєструвати в Україні за зниженими ставками акцизного збору.
Причому пільги торкнуться і тих, хто в останні роки не міг скористатися тимчасовими послабленнями через солідний вік ввезеного авто або невідповідність його сучасним нормам токсичності вихлопних газів.
Зокрема, автори пропонують дати всім власникам машин класу Євро-3 рік з дня набрання законом чинності на оформлення всіх паперів. А власникам авто рівня Євро-4 зареєструвати свого залізного коня можна буде до 31 грудня 2020 року.
Для цього, правда, доведеться зняти машину з іноземної реєстрації і надати документи на право власності. Чи підуть на це власники авто, завезених в режимі транзиту або тимчасового ввезення – питання відкрите. Адже більшість таких машин, за даними експертів, в’їхала в країну за підробленими документами. А щоб пройти процедуру зняття з обліку і оформити все належним чином, потрібно буде виїхати за кордон.
Що влетить в копієчку як з точки зору витрат на пальне і юридичне оформлення, так і з точки зору сплати штрафів за порушення митних правил.
Натомість депутати пропонують зробити подарунок для любителів машин на електротязі. Такі авто хочуть назавжди звільнити від сплати акцизного збору, а також сплати ПДВ аж до кінця 2020 року.
Джерело ubr.ua