Як зміниться життя водіїв після повернення техогляду
Хоч дата введення техогляду вже вкотре переноситься, все ж ця процедура рано чи пізно не омине автомобілістів: згідно затверджених міжнародних документів, в Україні має бути впроваджений обов’язковий контроль за придатністю до експлуатації транспортних засобів. Наразі, якщо ознайомитись із текстом проекту закону, створеного у МІУ, щойно винесеного на громадське обговорення, приватні легкові чи прирівняні до них вантажні автомобілі вперше заїдуть на станції техконтролю у 2022 році. Комерційний транспорт – раніше, з моменту набуття чинності новим законом.
Що перевірятимуть на новому ТО?
У тексті документа наведено лише узагальнений перелік, а деталізувати всі операції автори пропонують вже згодом, актами Кабміну. Зараз відомо, що перевірці підлягатимуть: системи гальмового і рульового керування, зовнішні світлові прилади, шини та колеса; вимірюватимуть світлопропускання скла, контролюватимуть справність газобалонного обладнання (за наявності). Кожного разу проводитиметься ідентифікація ТЗ і його складових частин, систем, у тому числі встановленого (додаткового) обладнання та інших елементів, які безпосередньо стосуються безпеки дорожнього руху й охорони навколишнього природного середовища.
Нові штрафи
Звісно, якщо вводиться якась вимога, то має бути визначена й відповідальність за її невиконання. Отже, якщо проігнорувати необхідність проведення чергового ТО, або ж не надати патрульним відповідне свідоцтво про придатність ТЗ, доведеться сплатити штраф у розмірі 1700 грн. До того ж, експлуатація ТЗ без згаданого свідоцтва буде ще й заборонена, отже лише штрафом таке порушення не завершиться.
Відповідальність передбачена не лише для водіїв чи власників автомобілів: у разі порушення порядку видачі свідоцтва про придатність на станції контролю, керівництву (або власнику) акредитованої СТО доведеться поповнити держбюджет на 1700 грн. Якщо свідоцтво буде видане без фактичного проведення ТО – штраф складе 4250 грн.
Експерти, які, власне, й матимуть право проводити техогляди та ставити свою печатку на документи, теж не залишаться поза увагою: за порушення порядку проведення ТО передбачене стягнення від 2550 до 3400 грн. А якщо протягом року станеться ще одне порушення, – експерт втратить право роботи на 5 років.
Новим – сертифікація, вживаним – техогляд
У проекті, який розглядається, не буде вимоги щодо обов’язкової сертифікації вживаних транспортних засобів, які ввозяться на територію України. Натомість такі ТЗ підлягатимуть обов’язковому контролю технічного стану. Для нових ТЗ, як і зараз, імпортерам доведеться отримувати сертифікати відповідності.
Також у проекті є чимало змін, які стосуються комерційних перевізників та їхнього транспорту: щодо використання тахографів та обмежувачів швидкості, отримання водіями «свідоцтва про професійну компетентність», придорожні техогляди та інше, про що ми окремо розповімо згодом.
Джерело: AUTO.RIA.com