Українцям пропонують їздити дорогами на кріслах

Якщо законопроект №7486, поданий Кабміном у Верховну Раду, стане законом, в Україні може з’явиться ще одна категорія учасників дорожнього руху – «особи, які рухаються на кріслах колісних». Статус цих учасників може змінюватися – від пішохода, якщо «крісло колісне» рухається зі швидкістю пішохода по тротуару, до велосипедиста. Такі учасники ДР можуть отримати право їзди по тротуарах, пішохідних та велосипедних доріжках, виїжджати на проїжджу частину, дотримуючись при цьому правого краю дороги і рухаючись в одному напрямку з потоком транспорту. При знаходженні на дорозі статус «осіб, що рухаються в кріслах колісних» вже прирівнюється до велосипедистів. На дорогах державного значення такий рух (як і для велосипедистів) обмежується, передає AUTO.RIA.com.

Зрозуміло, керуючи «кріслом колісним» у статусі пішохода або велосипедиста, такі громадяни зобов’язані виконувати відповідні правила дорожнього руху. Крім того, їм буде заборонено брати із собою габаритні вантажі, буксирувати причепи та перевозити пасажирів. Крісла повинні бути обладнані світловідбиваючими пристроями, а в темний час доби – зовнішніми світловими приладами.

«Крісло колісне», як випливає з визначень наказу Мінсоцполітики №602 (від 11.04.2017), це технічний засіб реабілітації, що застосовується згідно з функціональними можливостями особи з інвалідністю. Вони бувають різних типів: від каталок, які необхідно штовхати супроводжуючому, до триколісних велоколясок і електроскутерів, які діляться ще на кілька підвидів. Оскільки більш детальні умови експлуатації «крісел колісних» на дорогах загального користування будуть додатково описані в ПДР, припустимо, що на автомобільні дороги допустять лише засоби певної категорії («дорожні»).

Підтимуючи у повній мірі право людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення на безпечний рух, ми вважаємо за необхідне звернути увагу громадськості на наступне. Українські дороги, проектовані і збудовані за часів Радянського Союзу, розраховані на куди скромніші транспортні навантаження, ніж ті, які їм доводиться приймати у даний час.

А з урахуванням загальної якості дорожнього покриття, відсутності достатньої кількості пандусів і місць, пристосованих для в’їзду/виїзду, владі, насамперед, варто було б звернути увагу на підготовку відповідної інфраструктури. Доріг, здатних забезпечити безпеку пересування людей, заради яких створювався законопроект №7486. Та й інших учасників руху теж.

Адже за нетривалий період дорожньої безкарності у багатьох водіїв, на жаль, встигло скластися агресивне і потенційно небезпечне ставлення до пішоходів, велосипедистів і мотоциклістів. Так що випуск у загальний транспортний потік людей на кріслах колісних, без комплексної і покрокової підготовки до реалізації такого рішення, може нести більше небезпеки для цієї категорії учасників дорожнього руху, чим користі і додаткових можливостей.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти