Американці з’ясували, що системи контролю уваги водіїв не надто ефективні
Фахівці Американської автомобільної асоціації (AAA) у рамках дослідження з’ясували, що системи контролю уваги водіїв працюють не так ефективно, як вважається. Системи реагують на розсіяність водія пізніше, ніж треба, повідомляє «Твоя МАШИНА».
Наразі автовиробники оснащують машини двома типами таких систем: одні реагують на частоту поворотів керма, а другі – камерами стежать за рухом очей водія. Тестувалися машини Subaru Forester, Cadillac Escalade, Tesla Model 3 та Hyundai Santa Fe.
На перших двох моделях система стежить за водієм за допомогою камер, а на останніх система працює за рахунок рульових датчиків. Всі моделі мають модулі допомоги водієві другого рівня автономності, тобто вони керуються автоматично, але водій все одно має тримати руки на кермі та слідкувати за дорогою.
Тести показали, що найкраще справляються системи контролю уваги з урахуванням камер. В обох випадках системі знадобилося менше 10 секунд, щоб зрозуміти, що водій відпустив кермо або не дивиться на дорогу. Система справно працює у темряві, але збоїть, якщо водій у сонцезахисних окулярах. Однак основна проблема полягає в тому, що за швидкості 100 км/год за 10 секунд машина проїде близько 1,5 кілометра, а на такій ділянці колії можливі різні ситуації.
Що стосується систем контролю на основі кермових датчиків, система розпізнає втрату концентрації водія лише за хвилину. За цей час на швидкості близько 100 км/год автомобіль проїде майже 10 кілометрів, систему можна легко обдурити.
Фахівці AAA упевнені, що системи мають спрацьовувати швидше. Проте досі немає єдиної думки, скільки має становити цей час. Попередження не повинні бути занадто частими, щоб не дратувати водія, тому що він просто відмовиться від системи.