Чому виробникам стане невигідно робити доступні автомобілі
Чому виробникам невигідно буде випускати доступні автомобілі. Так, німецький журналіст Вольфганг Гомолл зазначає, що майбутнє запровадження екологічних вимог Євро-7 уб’є одразу кілька сегментів, включаючи бюджетні авто. Через дорожнечу двигунів «бюджетники» перестануть бути доступними широкому колу клієнтів, обсяги продажів таких машин впадуть, і після цього автовиробники відмовляться від складання недорогих моделей.
Журналіст Вольфганг Гомолл, вивчивши висновки Єврокомісії, звернув увагу на такий факт: за підрахунками європейських чиновників, запровадження екологічних вимог Євро-7 зробить бензинові автомобілі дорожчими на суму від 90 до 150 євро. Це небагато, тому що хетчбек Dacia Sandero зараз коштує 10 тис. 750 євро, а буде близько 11 тис. євро.
При цьому німецький автоексперт вважає представлені розрахунки популістськими. На його думку, правдивішою слід вважати думку економістів бренду BMW: вони впевнені, що мотори класу Євро-7 виявляться на 1–1,5 тис. євро дорожче за актуальні. І це значна різниця для цінителів бюджетних авто.
Що стосується електрокарів, то Вольфганг Гомолл на сьогоднішній день не бачить доступних варіантів. Завоювати переваги небагатих покупців зможуть, хіба що хетчбеки Renault R5 і Volkswagen ID.2. Але вони вийдуть на ринок лише через два-три роки, а коштуватимуть приблизно 25 тис. євро: тобто вдвічі дорожче, ніж вищезгадана модель Dacia Sandero.
Прийнято вважати, що незабаром акумуляторні батареї стануть більш продуктивними і доступнішими, але поки що практика значно відрізняється від загальноприйнятої теорії. Крім того, на глобальному ринку неминуче виникне боротьба за недорогі акумулятори, через що замість зменшення ціни відбудеться підвищення.