Українці знайшли альтернативу автомобілям

Українці масово пересідають на мотоцикли. За даними Autoconsulting, в першому півріччі 2018 року продажі нової мототехніки в країні побили всі рекорди – було реалізовано майже 8,8 тис. Шт. Це на 70,5% більше, ніж за аналогічний період 2017 року.

Зростає і ринок вживаних мотоциклів, але тут динаміка нижче – 23,5% за півроку. Показово, що автомобілі українці купують куди менш охоче. Так, в червні продажі нових машин впали на 5%, в порівнянні з травнем, і майже на 9,5%, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

Глава Autoconsulting Олег Омельницький називає кілька причин ажіотажу на ринку мотоциклів.

“Перша і головна – автомобілі стають доступними все меншій кількості українців. Доходи громадян зростають, м’яко кажучи, не так швидко, як їм того хотілося б. А бажання обзавестися хоч якимось транспортним засобом залишається. Тому багато хто вибирає мотоцикли, які набагато дешевше авто і в той же час дають свободу пересування”, – пояснює він.

Додатковим аргументом для потенційних покупців стали високі ціни на бензин і дизель. Мотоцикли набагато економніше автомобілів. Середня витрата палива складає 2,5-3,5 літрів на 100 км, тоді як для середньостатистичного авто цей показник – 6-10 літрів. Тобто при середній вартості бензину А-95 в 30 грн / л, 100 км на мотоциклі можна проїхати за 75 – 105 грн, а на авто – за 180-300 грн, підрахував власник майданчика з продажу мототехніки Олександр Кайсаров. При цьому в цілому українці стали витрачати менше бензину.

Також останнім часом помітно зросла пропозиція мототехніки, і, в першу чергу, продукції недорогих китайських і корейських брендів.

Порівняно недорогий спосіб обзавестися технікою особливо оцінили в українській глибинці. Найбільший попит на мотоцикли спостерігається в західних областях України, а лідирують за обсягами продажів Рівненська область та Волинь.

“Показово, що лідери з продажу автомобілів зовсім інші – це, в першу чергу, великі мегаполіси: Київ, Дніпро, Харків, Одеса”, – відзначає Омельницький.

Інша складова мотобуму – активізація заможних покупців. Так звані “ідейні” клієнти мотосалонів – багаті громадяни, для яких мотоцикл – не стільки засіб пересування, скільки модна іграшка і хобі.

“Байкери, як правило, вже мають в своїх гаражах авто і не економлять на мотоциклах, забезпечуючи високі продажі в елітному класі мототехніки”, – розповів Омельницький.

Вартість окремих моделей може досягати 30-50 тис. Доларів і більше. Наприклад, в деяких салонах ціна мотоциклів стартує з 173 тис. Грн. Верхня цінова планка – 2,5 млн грн. Експерти кажуть, що багато байкери мають в своїх гаражах по 2-3 мотоцикла і активно їх оновлюють. Продажі дорогих мотоциклів б’ють рекорди в великих містах – у Києві, Дніпрі, Харкові та Одесі.

Український моторинок, як і ринок автомобілів, страждає від засилля “євроблях”. Інтернет переповнений оголошеннями про продаж нерозмитнених мотоциклів з Польщі. Ціни – як мінімум, на третину нижче, ніж на аналогічні моделі на українських номерах. .

“На відміну від автомобілів на єврономерах, до яких зараз підвищена увага поліції і податківців, мотоцикли ніхто особливо не перевіряє. А в селах можна взагалі спокійно їздити роками. Про випадки, щоб когось оштрафували або конфіскували техніку, я не чув”, – розповів директор компанії по пригону автомобілів і мотоциклів Олег Тимченко.

Як вважає Омельницький, до кінця року продажі нової мототехніки продовжать бити рекорди. Хоча подальший розвиток подій буде багато в чому залежати від економічної ситуації в країні.

Джерело: Сьогодні


Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти