Що нового в правилах дорожнього руху і техогляді: що насправді змінилося для українських водіїв

Останнім часом в українському інфопросторі активно обговорюють нібито нові зміни у Правилах дорожнього руху. Проте більшість з них — не нововведення, а давно чинні норми, що діють ще з 2023 року. Єдине справжнє оновлення — це посилений контроль над проходженням техогляду комерційного транспорту. Про це повідомив перший заступник голови департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький під час ефіру національного телемарафону, повідомляє УНН.

Зупинка на автомагістралях: не новина

За словами Білошицького, інформація про нову заборону зупинятися на автомагістралях є лише повторенням норми, яка вступила в силу ще у 2023 році. Вона не є новою — водіям і раніше забороняли зупиняти авто поза спеціально позначеними місцями. У 2023 році просто з’явився новий дорожній знак, що вказує на такі дозволені зони зупинки.

Штраф за порушення цієї норми — 510 грн. Поліція має право винести постанову безпосередньо на місці правопорушення.

Обов’язкове світло — знову стара вимога

Ще одна активно обговорювана тема — обов’язкове використання ближнього світла фар або денних ходових вогнів за межами населених пунктів. Але й ця вимога діє вже понад півтора року — з осені 2023 року.

Якщо конструкцією авто не передбачені денні ходові вогні, водій зобов’язаний вмикати ближнє світло — в будь-яку пору доби. У 2024 році за недотримання цієї вимоги було оштрафовано понад 38 000 водіїв.

Штраф за порушення — також 510 грн.

Справжнє нововведення: техогляд для комерційного транспорту

Найважливіше оновлення стосується саме процедури проходження обов’язкового техогляду, і набрало чинності 19 травня 2025 року згідно з постановою Кабміну №286. Нові вимоги не поширюються на приватні авто — лише на комерційний транспорт.

До переліку транспортних засобів, які тепер підлягають посиленому контролю, входять:

  • вантажівки з негабаритним або небезпечним вантажем;

  • пасажирські автобуси;

  • таксі;

  • транспортні засоби, що надають послуги перевезення за винагороду.

Що змінюється у процедурі техогляду:

  • Фото- та відеофіксація — обов’язкова: усі етапи мають бути зафіксовані з різних ракурсів.

  • Фото авто повинно займати щонайменше 70% кадру, з автоматичною датою та часом.

  • Деталізація огляду: окремо фіксуються показники одометра, стан фар, робота “аварійки”, прилади навчального авто (якщо є).

  • Удосконалено реєстрацію даних у єдиній електронній системі.

  • Штрафи за невдалий ТО залишаються чинними — аж до заборони експлуатації, втрати ліцензії або неможливості виїзду за кордон.

Підсумок

Більшість норм, які зараз знову активно обговорюються в медіа, не є новими. Вони діють з 2023 року, але лише зараз почали активно застосовуватись. Натомість справжнє оновлення — це підвищення вимог до техогляду комерційного транспорту, і воно вже діє. Тож водіям варто не лише читати новини, а й перевіряти актуальність змін у законодавстві — щоб не отримати штраф через неуважність.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти