Парковці на тротуарі бути: рішення суду

Відповідно до пункту 15.10 ПДР України легкові автомобілі та мотоцикли можуть займати край тротуару за умови, що для пішоходів залишається не менше 2 метрів вільного простору. Саме на цьому нормативі наголосив Шостий апеляційний адміністративний суд у справі № 761/20034/24 (від 29.01.2025), пише protocol.ua.
Ось що написано в пункті 15.10 Правил дорожнього руху України.
Стоянка забороняється:
a) у місцях, де заборонена зупинка;
б) на тротуарах (крім місць, позначених відповідними дорожніми знаками, встановленими з табличками);
в) на тротуарах, за винятком легкових автомобілів та мотоциклів, які можуть бути поставлені на краю тротуарів, де для руху пішоходів залишається щонайменше 2 м;
г) ближче 50 м від залізничних переїздів;
ґ) поза населеними пунктами в зоні небезпечних поворотів і випуклих переломів поздовжнього профілю дороги з видимістю або оглядовістю менше ніж 100 м хоча б в одному напрямку руху;
д) у місцях, де транспортний засіб, що стоїть, зробить неможливим рух інших транспортних засобів або створить перешкоду для руху пішоходів;
е) ближче 5 м від контейнерних майданчиків та/або контейнерів для збирання побутових відходів, місце розміщення або облаштування яких відповідає вимогам законодавства;
є) на газонах.
Судове рішення
Суть спору полягала в тому, що водій «Land Rover Defender» припаркувався на тротуарі по вул. Волоська, 24 у Києві, де не було заборонних знаків. Інспектор склав протокол за ч. 1 ст. 122 КУпАП та оштрафував чоловіка на 340 грн. Перший суд скасував постанову через відсутність доказів порушення, а Департамент територіального контролю оскаржив це рішення, посилаючись на фотоматеріали.
Апеляційний суд погодився з позицією водія: інспектор не довів, що автомобіль стояв не на краю тротуару. Отже, поки на місці немає спеціальних знаків, які б забороняли паркування, і при збереженні мінімум двометрового коридору для пішоходів, стоянка не може вважатися незаконною.
Цей прецедент підкреслює необхідність чіткого маркування місць для паркування та стимулює органи місцевого самоврядування до оновлення дорожньої інфраструктури.