Парковці на тротуарі бути: рішення суду

Відповідно до пункту 15.10 ПДР України легкові автомобілі та мотоцикли можуть займати край тротуару за умови, що для пішоходів залишається не менше 2 метрів вільного простору. Саме на цьому нормативі наголосив Шостий апеляційний адміністративний суд у справі № 761/20034/24 (від 29.01.2025), пише protocol.ua.

Ось що написано в пункті 15.10  Правил дорожнього руху України.

Стоянка забороняється:

a) у місцях, де заборонена зупинка;

б) на тротуарах (крім місць, позначених відповідними дорожніми знаками, встановленими з табличками);

в) на тротуарах, за винятком легкових автомобілів та мотоциклів, які можуть бути поставлені на краю тротуарів, де для руху пішоходів залишається щонайменше 2 м;

г) ближче 50 м від залізничних переїздів;

ґ) поза населеними пунктами в зоні небезпечних поворотів і випуклих переломів поздовжнього профілю дороги з видимістю або оглядовістю менше ніж 100 м хоча б в одному напрямку руху;

д) у місцях, де транспортний засіб, що стоїть, зробить неможливим рух інших транспортних засобів або створить перешкоду для руху пішоходів;

е) ближче 5 м від контейнерних майданчиків та/або контейнерів для збирання побутових відходів, місце розміщення або облаштування яких відповідає вимогам законодавства;

є) на газонах.

Судове рішення

Суть спору полягала в тому, що водій «Land Rover Defender» припаркувався на тротуарі по вул. Волоська, 24 у Києві, де не було заборонних знаків. Інспектор склав протокол за ч. 1 ст. 122 КУпАП та оштрафував чоловіка на 340 грн. Перший суд скасував постанову через відсутність доказів порушення, а Департамент територіального контролю оскаржив це рішення, посилаючись на фотоматеріали.

Апеляційний суд погодився з позицією водія: інспектор не довів, що автомобіль стояв не на краю тротуару. Отже, поки на місці немає спеціальних знаків, які б забороняли паркування, і при збереженні мінімум двометрового коридору для пішоходів, стоянка не може вважатися незаконною.

Цей прецедент підкреслює необхідність чіткого маркування місць для паркування та стимулює органи місцевого самоврядування до оновлення дорожньої інфраструктури.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти