В Гельсінкі за рік ніхто не загинув в ДТП: як фінам це вдалося

Із липня 2024 року до липня 2025-го в Гельсінкі не сталося жодної аварії з летальним наслідком. Про це повідомив фінський портал Yle. У місті, де мешкає понад пів мільйона людей, це не випадковість. Місцева влада роками системно змінює підхід до безпеки на дорогах – від жорстких обмежень швидкості до пріоритету для пішоходів.

Інженер з безпеки руху Роні Утріайнен пояснив: «Ми пішли на радикальні кроки. У центральних районах максимальна швидкість – 30 км/год. Камери фіксують усе: червоне світло, перевищення, навіть маневри». За його словами, поліція також посилила контроль, а міська влада інвестувала у велодоріжки та світлофори з чіткими таймерами.

На тлі фінського прикладу статистика в Україні виглядає трагічно. За перше півріччя 2024 року в країні сталося 25 780 аварій із потерпілими. Загинули 3 200 людей. Ще понад 32 тисячі травмовані. Майже половина ДТП – через перевищення швидкості. Решта – через помилки на перехрестях, ігнорування пішоходів та п’яне кермування.

Проблемні регіони – Дніпропетровщина та Львівщина. Там за останні три роки фіксують найбільше аварій із летальними наслідками.

Досвід Гельсінкі – не про копіювання, а про принципи. Без жорсткого контролю, змін у міській інфраструктурі та політичної волі смертність на дорогах в Україні навряд чи зменшиться.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти