Коли підвищена витрата оливи – це вже проблема: що кажуть виробники

Норма споживання моторної оливи залежить від марки авто, стилю їзди та пробігу. У сервісних книжках рідко прописують точні цифри, а водії нерідко плутають «витрату» з «підгоранням» оливи. У першому випадку причиною може бути підтікання, яке видно за плямами під авто. Проте знайти місце витоку у сучасних двигунах без підйомника складно. Підгорання ж видає синюватий дим з вихлопної труби.

Як пише cars.com найчастіше підвищена витрата з’являється через зношені кільця поршнів, напрямні чи сальники клапанів. Виробники не поспішають визнавати проблему, щоб не проводити дорогий ремонт за гарантією. Єдиного стандарту, що вважати надмірною витратою, немає – у США були навіть судові справи.

Дослідження Consumer Reports показало: понад 98% авто не потребували доливання між плановими замінами. Водночас деякі компанії вважають нормою, коли водій додає майже літр оливи кожні 3200 км, при інтервалах заміни у 12–16 тисяч км. Це означає, що до чергового ТО може знадобитися до трьох літрів. Переливати “про запас” не можна – надлишок оливи здатен пошкодити двигун.

Якщо підозрюєте, що мотор «їсть» оливу, спершу перевірте, чи використовується саме той тип і в’язкість, що радить виробник, наприклад 10W-30. Надто рідка синтетика на кшталт 0W-20 може проходити крізь зазори, які густіша олива тримала б. Потім переконайтеся, що немає підтікань. Якщо ж мастило згорає, варто вести записи про пробіг, доливання та дати замін. Такі дані можуть допомогти при зверненні до дилера, особливо коли авто ще на гарантії.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти