Українці втрачають інтерес до ГБО – економія вже не та
Українці дедалі рідше встановлюють газобалонне обладнання. У липні зареєстровано лише 1 229 переобладнаних авто – на 42% менше, ніж рік тому. Головна причина падіння попиту – зміна економіки пального, повідомляє Інститут дослідження авторинку.
Ціна пропан-бутану на АЗС нині близько 34,4 грн за літр (0,82 долара або 34,3 грн у перерахунку). Для порівняння, бензин А-95 коштує понад 54 грн за літр (1,29 долара або 54 грн). Але витрата газу вища на 15–20%. Якщо машина споживає 10 л бензину на 100 км, то на газу піде близько 12 л. Така поїздка обходиться у 332,6 грн проти 542,2 грн. Економія складає приблизно 200 грн на кожні 100 км.
Втім, встановлення обладнання коштує від 14 000 грн (335 доларів). Автосервіси оцінюють строк окупності у півтора року за умови регулярних далеких поїздок. Для тих, хто їздить мало, витрати можуть не виправдатися.
У липні серед авто з новим ГБО лідирували Toyota, Jeep, Hyundai, Nissan. Більшість – моделі з атмосферними двигунами, які простіше адаптувати. Середній вік таких машин становить від 7 років у Jeep до 18 у Skoda, тоді як ВАЗ із середнім віком 25 років швидко зникає з ринку.
Причини спаду очевидні: дорожчий газ, акцизи та поступове зміщення уваги українців у бік гібридів і електрокарів.
Обговорити цю тему в Facebook