Які автомобілі купували в 2018 році українські підприємці
За 11 місяців нинішнього року продажі легких комерційних автомобілів (LCV) в Україні зросли на 15%. AUTO-Consulting проаналізував статистику продажів, і з’ясував, на які моделі переходять підприємці і як змінилися лідери продажів.
На сьогоднішній день, частка комерційних авто (LCV) на українському ринку становить майже 9%. Притому, цей сегмент росте, на відміну від ринку легкових автомобілів.
У порівнянні з минулим роком, в 2018-му, на 19% менше купували бюджетних комерційних авто Low Cost. У той же час, зросли продажі в середньо ціновому сегменті Volume (+ 26%) і в сегменті Premium (+ 31%). Це говорить про те, що український бізнес все більше віддає перевагу комфортним і недешевим моделям відомих виробників і все більше починає нагадувати європейський. Притому, зниження продажів Low Cost техніки пов’язано ще і з втратою популярності автомобілів російського виробництва. У той же час, зросли продажі авто європейських і корейських брендів. Це підтверджує і рейтинг продажів по марках.
Рейтинг комерційних автомобілів по марках, за підсумками 11 місяців 2018 року, за даними AUTO-Consulting, очолюють Renault, Fiat і Citroen. Останній в нинішньому році зайняв місце Ford, завдяки стрімкому зростанню обсягів продажів на більш, ніж 150%.
У порівнянні з минулим роком, за даними AUTO-Consulting, впали продажі, наприклад, таких марок, як ГАЗ (-11%), УАЗ (-20%), ЗАЗ (-20%), ВАЗ (-48%). А зросли найбільше, наприклад, – у Citroen (+ 156%), Volkswagen (+ 25%), Hyundai (+ 36%), Iveco (+ 30%).
Тобто український ринок зростає не тільки кількісно, але й якісно. Відбувається заміна тієї техніки, яку раніше займала російська продукція в силу своєї низької ціни. Зараз у бізнесу і державних структур вже інші критерії.
У класі мікроавтобусів в 2018-м відзначено зростання продажів на 35%. Причому, ростуть всі сегменти. У D-BUS, як і в минулому році, лідирує Renault Trafic. На другому місці – Mercedes-Benz Vito, на третьому -Volkswagen Multivan. Все, як у минулому році, тільки тоді на третій позиції була Caravelle.
У класі E-BUS лідери також не змінилися. На першому місці Ford Transit, на другому – Ruta 20/22/25, на третьому – Citroen Jumper. Але найбільше зростання продажів (+200) продемонстрував Hyundai H1, а найбільше падіння (-80%) – у «ГАЗелі».
Продажі фургонів в 2018-му за даними AUTO-Consulting, виросли на 10%. І сталося це за рахунок середньо цінового сегмента (+ 17%). А в бюджетному сегменті Low Cost продажі скоротилися на 18%.
У класі B-VAN з величезним відривом лідирує Renault Dokker. У цієї моделі зафіксовано найбільше зростання продажів – +16%. Друге і третє місця, відповідно, у Fiat Fiorino і ZAZ Lanos Pick-Up. Але в останнього продажі впали, в порівнянні з минулим роком, майже на 30%. Запаси фургонів Lanos вже закінчуються.
У класі C-VAN, як і в минулому році, лідирує Fiat Doblo. А на друге місце вирвався Citroen Berlingo, який продемонстрував майже 90-відсоткове зростання продажів. На третій позиції тут – Peugeot Partner.
У класі D-VAN – зміна лідерів. Додавши, в порівнянні з минулим роком всього 6%, на першу позицію вийшов Ford Transit Connect. А минулорічний лідер – УАЗ «Буханець» втративши більше, ніж 20% продажів, опустився на другу позицію. На третьому місці – Volkswagen Transporter, який також знизив свої обсяги на 23%. Найбільше зростання в цьому сегменті показав Citroen Jumpy – плюс 300%. Але його «родич» Jumper перевершив і цей рекорд – в сегменті E-VAN додав майже 400%. І вирвався на першу позицію в рейтингу продажів.
Минулорічний лідер Ford Transit втратив майже 25% і перемістився на 3-ю позицію. А на другу сходинку, з невеликим відривом, вийшла «ГАЗель». Відзначимо, що ГАЗ втратив лідерство в класі 3,5-тонних фургонів на українському ринку вперше за 22 роки. Але, схоже, що і це ще не межа. В спину «ГАЗелі» вже дихає Renault Master.
Якщо такі тенденції стануть трендами, російська комерційна техніка може поступово піти з 10-ки лідерів продажів в Україні. А її місце можуть зайняти Renault, Hyundai, Peugeot / Citroen, Iveco, Ford і Mercedes-Benz.