Депутати пропонують більш радикально карати українців за порушення ПДР
Члени Комітету Верховної Ради з питань правоохоронної діяльності підтримали низку законопроектів щодо посилення відповідальності за порушення правил дорожнього руху.
Про це повідомляє Твоя МАШИНА з посиланням на прес-службу парламенту.
Повідомляється, щочлени Комітету на засіданні 12 лютого розглянули у першому читанні чотири законопроекти – «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху» №2695; «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання світлоповертальних елементів пішоходами» №2694;
«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання світлоповертальних елементів учасниками дорожнього руху» №2696; «Про внесення змін до статті 127 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності пішоходів за порушення правил дорожнього руху» №2697.
Під час обговорення прийняття законопроектів обгрунтовувалася необхідністю зменшити кількість дорожньо-транспортних пригод на автошляхах України.
Доповідачі наголошували, що учасники дорожнього руху, як водії транспортного засобу або мотоцикла, так і пасажири, все ще безвідповідально ставляться до власної безпеки. Водій та пасажир часто нехтують обов’язком щодо користування ременями безпеки, мотошоломами, а перебуваючи поза транспортним засобом у темний час доби на проїзній частині дороги (вулиці), не використовують спеціальні жилети з світлоповертальними елементами. «Тому учасники дорожнього руху під час перебування на проїзній частині повинні так само використовувати спеціальні жилети з світлоповертальними елементами або мати на зовнішньому одязі світлоповертальні елементи (стрічка, наклейка), з метою привернення уваги до себе та виділення себе на дорозі», – зазначали автори законопроектів.
Так, законопроекти за №2694 і №2696 направлені на забезпечення безпеки пішоходів, які перебувають у темний час доби на проїзній частині дороги (вулиці), завдяки використанню світлоповертальних елементів (стрічка, наклейка, жилет) та на зменшення кількості аварій за участю пішоходів.
Зокрема, проектом №2694 пропонується зобов’язати учасників дорожнього руху – пішоходів користуватися у темний час доби чи в умовах недостатньої видимості спеціальними жилетами, стрічками із світлоповертальними елементами або носити одяг, який має світлоповертальні елементи. Відповідні зміни пропонується внести до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Закону України «Про дорожній рух».
Законопроектом №2696 пропонується зобов’язати учасників дорожнього руху користуватися у темний час доби чи в умовах недостатньої видимості спеціальними жилетами із світлоповертальними елементами або носити одяг, який має світлоповертальні елементи.
Крім цього, пропонується запровадити відповідальність водіїв та пасажирів за порушення ними правил користування ременями безпеки, мотошоломами або спеціальними жилетами із світлоповертальними елементами, а також посилити відповідальність за такі правопорушення.
Законопроектом №2695 пропонується посилити відповідальність за порушення Правил дорожнього руху, керування транспортними засобами, річковими, морськими або маломірними судами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння, виключити норми, що передбачають накладення штрафних балів, законодавчо закріпити можливість використання поліцейським технічних засобів відеозапису, з обов’язковим долученням таких матеріалів до протоколу про адміністративне правопорушення. Відповідні зміни пропонується внести до Кодексу України про адміністративні правопорушення, до ряду статей Кримінального кодексу, а також Законів України «Про дорожній рух» та «Про Національну поліцію».
Проектом №2697 пропонується внести зміни до санкцій частин першої, третьої та четвертої статті 127 Кодексу України про адміністративні правопорушення, підвищивши розмір штрафу за порушення пішоходами правил дорожнього руху, у тому числі у разі перебування їх у стані сп’яніння, або якщо такі дії призвели до створення аварійної обстановки.
Крім того, з абзацу другого частини першої статті 127 КУпАП пропонується виключити такий вид адміністративного стягнення як попередження.
За результатами обговорення члени Комітет прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти усі законопроекти за основу.