Повернення техогляду для легкових авто неминуче
Повернення техогляду для українських автовласників неминуче. І як будь-який непопулярний захід, впроваджується він поетапно. Як він буде проводитися і коли почнеться?
Про повернення техогляду почали говорити з тих самих пір, як його скасували. Незважаючи на те, що зараз немає достовірної статистики, яка змогла б дати відповідь на питання, скільки ДТП відбувається через незадовільний технічний стан автомобілів, введення обов’язкового технічного контролю вважається частиною системи, покликаної забезпечити безпеку на українських дорогах, передає 24 канал.
Зараз на розгляді комітетів Верховної Ради знаходиться законопроект №7317 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері забезпечення безпеки експлуатації колісних транспортних засобів відповідно до вимог Угоди про асоціацію між Україною з одного боку, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їх державами-членами з іншого боку”. Природно, він має всі шанси стати повноцінним законом.
Нагадаємо, що свого часу скасування техогляду було абсолютно обґрунтованим. Тоді реальний технічний стан практично ніхто не контролював, а талони, які свідчать про проходження ТО, просто продавалися співробітниками МРЕО. У запропонованій редакції законопроекту проходження ТО називається як “Перевірка на придатність транспортних засобів до експлуатаці”, а відповідальними за видачу “Свідоцтв про придатність транспортного засобу до експлуатації” призначаються приватні компанії, які зуміли пройти відповідні державні перевірки.
Пропонована законопроектом періодичність проходження ТО для легкових автомобілів, які не експлуатуються в комерційних цілях, – через чотири роки від дати першої реєстрації транспортного засобу, а потім кожні два роки. Для мотоциклів – через два роки після дати першої реєстрації транспортного засобу, а потім кожні два роки.
Крім цього, перевірка на придатність транспортних засобів до експлуатації, незалежно від дати проведення останньої перевірки, проводиться в разі реєстрації або перереєстрації транспортного засобу; зміни власника; зміни або модифікації систем або їх складових, що впливають на безпеку дорожнього руху або навколишнього середовища; виїзду за межі зони митного контролю України.
У законопроекті досить чітко прописано, що саме слід перевіряти. Обов’язковому контролю підлягають системи гальмового і рульового керування, світлотехніка, шини, ГБО (за наявності), номер кузова і здатність стекол пропускати світло. Також контролювати будуть інші параметри, що безпосередньо стосуються безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища.
Одне з найцікавіших нововведень свідчить, що зупиняти автомобіль для перевірки документів зможе не тільки поліція, але і “уповноважені посадові особи (інспектори) центрального органу виконавчої влади, що забезпечують реалізацію державної політики з питань безпеки на транспорті”. Вони ж зможуть виробляти і так званий “придорожній контроль” – поверхневу перевірку на придатність до експлуатації.
Тішить лише, що некомерційні легкові автомобілі і мотоцикли підлягають перевірці на придатність до експлуатації лише з 01 січня 2021 року. З тієї ж дати Національна поліція України повинна здійснювати контроль на вулично-дорожній мережі за дотриманням зазначених вимог.