Hyundai почала продажі кросовера з «механікою», але без зчеплення
В Індії ось-ось почнуться продажі компактного кросовера Hyundai Venue з незвичайною трансмісією: на перший погляд, це звична «механіка», але в машині немає педалі зчеплення.
Зазвичай «механіка» без зчеплення є роботизованою трансмісією: технічно вона заснована на МКП, але за перемикання передач і вижим зчеплення відповідає не водій, а сервоприводи.
Однак в Hyundai Venue все інакше. Важіль трансмісії тут стандартний, з H-видним ходом, шістьма передніми передачами і однією задньою. Але педалей всього дві.
У цій конструкції застосовується так званий датчик наміру всередині важеля перемикання передач. Він повідомляє блоку управління трансмісією (transmission control unit, TCU), коли водій має намір перемикати передачі. В цьому випадку TCU сигналізує гідравлічному приводу про включення і виключення диска зчеплення.
У Hyundai нову трансмісію назвали інтелектуальною механічною коробкою передач (intelligent manual transmission, iMT). «IMT є однією технологією, яка поєднує задоволення від водіння і зручність, необхідну для полегшення суєти щоденних поїздок на роботу», – відзначили в корейської компанії.
Така «механіка» буде доступна на Hyundai Venue тільки в поєднанні з 120-сильним турбомотором об’ємом 1,0 літра.
У доступному для огляду майбутньому ця трансмісія з’явиться і на кросовері Kia Sonet, також орієнтованому на індійський ринок.
Примітно, що на «глобальних» Hyundai i20, i30, Kia Rio, Ceed і Xceed раніше дебютувала трансмісія з такою ж назвою – iMT, але зовсім іншою функціональністю. Так, вона теж уміє самостійно вичавлювати зчеплення, але з іншою метою — щоб розірвати зв’язок ДВС з колесами і перейти в режим накату без участі водія. Така версія iMT застосовується на «м’яких» гібридах і дозволяє економити паливо. При цьому педаль зчеплення на машинах з iMT збережена, її як і раніше доводиться вичавлювати при перемиканні.