Трикомпонентний каталізатор: пристрій, популярні причини несправності
Каталітичний перетворювач — це елемент вихлопної системи автомобіля, який знижує токсичність газів, що утворюються під час згоряння палива. Його функції:
- прискорює процес протікання хімічної реакції;
- виконує спалювання чадного газу;
- сприяє відновленню оксиду азоту.
У процесі експлуатації автомобіля нейтралізатор засмічується і через певну кількість годин пробігу псується.
Каталізатор, який вийшов із ладу, треба ремонтувати. Його необхідно міняти на новий або ж придбати альтернативу у вигляді вогнегасника. Старий нейтралізатор можна спробувати вигідно продати перекупникам. Скориставшись сайтом, ви легко знайдете перелік компаній-скупників у конкретному регіоні, а також дізнаєтеся актуальну вартість каталізаторів в Україні на AutoCatalystMarket.
Як влаштований трикомпонентний каталізатор
У сучасних іномарках можна часто натрапити на трикомпонентний нейтралізатор, який має перетворювачі каталітичного типу: по одному на кожну речовину, токсичність якої потрібно зменшити.
Каталізатор складається з металевого корпусу, який виготовлений із нержавіючої сталі. Усередині корпусу є «стільники» з металу або кераміки. Саме кераміка частіше практикується виробниками авто через низьку вартість, але цей матеріал відрізняється своєю крихкістю. Поверхня «стільників» покрита тонким шаром платини, родію, паладію. Щоб зекономити матеріали, усе частіше є покриття золотом.
За процес перебігу хімічної реакції відповідає:
- Відновлювальний каталізатор. У ньому відбувається взаємодія платини, родію, які знижують обсяг викидів оксиду азоту. Результат — формування газоподібного азоту.
- Окислювальний каталізатор. Сприяє зниженню кількості не згорілого палива, окису вуглецю. У процесі беруть участь платина і паладій. Із їхньою допомогою окис вуглецю перетворюється на вуглекислий газ.
Результатом хімічних реакцій стає зниження токсичності вихлопів до окиснення, їхнє відновлення в азот, вуглекислий газ або H2O.
З яких причин каталізатор може вийти з ладу
Несправність каталізатора може бути спричинена такими чинниками:
- низькоякісне паливо;
- маслозйомні ковпачки у разі несвоєчасної заміни на нові (через них мастило підтікає в каталізатор);
- потрапляння всередину деталі рідини, якою промивають паливну систему;
- даремна робота двигуна протягом тривалого часу;
- перенасичення палива різними присадками.
На додаток до цих чинників для керамічних каталізаторів причиною виходу з ладу може стати:
- серйозне механічне пошкодження, удар;
- потрапляння води на розпечений нейтралізатор («стільники» можуть запросто розсипатися);
- збій в роботі системи запалювання може призвести до потрапляння палива всередину каталізатора і псування «стільників».
Подібні чинники не настільки страшні металевим каталізаторам, які більш стійкі до пошкоджень і високих температур.
ВыручкаВ процессе
60 USD