Які диски r15 вибрати для автомобіля?
Диски на авто 15 радіусу мають власну класифікацію і в залежності від типу виробництва поділяються на чотири основних види:
- сталеві;
- литі;
- ковані;
- збірні.
Ковані та збірні диски виступають екзотикою і рідко зустрічаються на транспортних засобах в нашій країні. Головними причинами є висока вартість виробів, яка обумовлюється отходным і складним технологічним процесом. Тому вибір сучасного українського водія зазвичай стоїть між металевими або титановими дисками на 15.
Особливості сталевих автодисків на 15
Сталеві диски продовжують залишатися самим доступним варіантом, який використовуються в якості базової комплектації на бюджетних марках машин.
Часто такі автодиски закриваються пластиковими ковпачками, адже вони малопривабливі, але практичні у використанні. Серед переваг штампованих виробів зазначимо ремонтопридатність і низьку вартість, яка в 2-3 рази нижче, ніж у легкосплавних аналогів.
Як у будь-якого іншого продукту, крім переваг штампування має свої недоліки. Головним недоліком сталевих дисків r15 виступає відсутність різноманітності у виборі дизайну і колірних рішеннях.
Металеві диски важче литих, що позначиться на зростанні витраті палива і додаткового навантаження на ходову автомобіля. Якщо диск не оброблений антикорозійним покриттям, він швидко почне іржавіти і з часом втратить свої конструктивні властивості.
Крім цього, параметри сталевих автодисків повинні в точності відповідати характеристикам, які передбачив виробник конкретної моделі авто. Навіть мінімальні розбіжності неприпустимі і можуть загрожувати самими сумними наслідками. Докладні дані вказані в технічному паспорті машини або в інтернеті.
Особливості легкосплавних дисків r15
Литі автодиски виграють конкуренцію у своїх штампованих побратимів. Легкосплавні диски r15 виготовляються методом лиття, а в якості базових матеріалів використовується алюміній і магній.
Подібне сировину забезпечує знижений вага кожного виробу, який буде на 25-30% легше, ніж аналогічна штампування. Знижений вага диска гарантує економну витрату палива, збільшену швидкісну динаміку і керованість. Крім того, саме титани дозволяють влаштовувати невеликі експерименти з параметрами і тюнінгувати машини найрізноманітнішим чином.
У порівнянні з металевими колесами, лиття допускає невеликі відхилення в таких параметрах, як: ширина обода диска, виліт, центральне отвір.
За рахунок технологічних особливостей литі диски r15 мають різноманітністю форм і дизайнів, варіативністю колірних рішень. Крім яскравих і незвичайних забарвлень, лиття може оснащуватися хромованими або полірованими елементами, що в поєднанні з незвичайним дизайном диска виглядає цікаво.
Головними недоліками лиття є висока ціна і низька ремонтопридатність. На відміну від сталевих виробів, при сильному ударі титановий диск тріскається, а не мнеться. На щастя автомобілістів, майстри вже давно освоїли технології прокатки і зварювального ремонту коліс.