Чи стануть електрокари доступнішими для українців

Темпи, з якими вирішуються питання державної підтримки електротранспорту, межують з погано прихованим небажанням. На сьогоднішній день вдалося «обнулити» мито на електромобілі, на черзі ще акцизний збір, ПДВ. «Програма-максимум» – введення преференцій для покупців електричних авто, як це практикується за кордоном: у вигляді пільгових кредитів, грантів, субсидій тощо, повідомляє Твоя МАШИНА з посиланням на AUTO.RIA.

Що запропоновано в законопроекті №7156?

У проекті закону з назвою «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо здешевлення і підвищення доступності індивідуального електротранспорту для населення України», поданого нардепами, пропонується наступне:

  • скасувати акцизний збір на імпорт електромобілів (ставка – 109,129 євро за 1 автомобіль);
  • скасувати ПДВ (податок на додану вартість) при імпорті електромобілів (20% від оціночної вартості авто, включаючи мито та акциз);
  • звільнити від сплати ПДВ суб’єкти підприємницької діяльності, які надають послуги з перевезення пасажирів на таксі (використовуючи виключно електромобілі), а також надання послуг прокату, лізингу, здійснення перевезень на замовлення на електромобілях.

Усі норми запропоновано ввести тимчасово, до 31 грудня 2022 року. Під терміном «електромобіль» слід розуміти транспортні засоби з кодом УКТ ЗЕД 8703 90 10 10, оснащені виключно електродвигуном (одним або декількома). Якщо авто має гібридну силову установку з двигуном внутрішнього згоряння – це вже не «чистий електромобіль», він «проходить» як звичайне авто з ДВС.

Законопроект №7156 зараз має статус «зареєстрований у Верховній Раді» і переданий на розгляд до профільних комітетів.

Довідка (на основі інформації з супровідної записки до законопроекту): «Електрика – це національний продукт, що генерується в Україні вітчизняними підприємствами, які забезпечують роботою сотні тисяч українців і платять податки в державний бюджет країни. Вироблений в Україні 1 кВт електроенергії в перерахунку до бензину в 15-28 разів дешевше нього в якості джерела енергії для індивідуальних транспортних засобів».

Що може дати автомобілістам і підприємцям новий законопроект?

Скасування акцизу і ПДВ знизить кінцеву вартість електромобіля не менше, ніж на 20%. З огляду на нульове мито, фактичне подорожчання авто, купленого за кордоном буде складатися лише з витрат на транспортування, сертифікацію, оплату послуг брокера, збору до Пенсійного фонду при першій реєстрації і вартості послуг сервісного центру МВС (номера + техпаспорт).

При такому розкладі, наприклад, популярний вживаний Nissan Leaf в хорошому стані з актуальною вартістю від $ 15 000 буде обходитися приблизно в $ 12 000. Найдешевші «Ліфи» (не обов’язково, але часто такі екземпляри, викуплені в США з аукціонів страхових компаній і відновлені після ДТП), які зараз пропонують від $ 10 000, стануть коштувати близько $ 8000. На дорогих авто на кшталт Tesla розмір «знижки» буде ще більш відчутним. Результат – електромобілі дійсно стануть доступнішими для українських автомобілістів.

Для бізнесу скасування ПДВ, спочатку істотних змін не принесе. По-перше, ринок таксі і так більш ніж на 90% знаходиться в тіні. Друге – ті, хто «таксують по-білому», зазвичай зареєстровані як підприємці-фізичні особи на так званому «єдиному податку», де ПДВ не застосовується. Скасування ПДВ на певний набір послуг цікава лише підприємствам, зареєстрованим як платники ПДВ, – але таких парків електромобілів в країні одиниці. Можливо, якщо преференція по ПДВ почне діяти, кількість електромобільних автопарків стане збільшуватися.

Прогнози

У Комітеті Верховної Ради з питань податкової та митної політики створена робоча група. Вона комплексно займеться усіма раніше зареєстрованими законопроектами, щоб створити єдиний документ, узгоджений з усіма профільними структурами і зробити його максимально «прохідним» на голосуваннях в ВР.

Над питанням здешевлення електромобілів, а також створення сприятливих умов для їх покупки і експлуатації (у вигляді субсидій, податкових знижок, пільгових кредитів, розширення мережі безкоштовних зарядних станцій і спецмісця на парковках) зараз ведеться масштабна робота. Не варто очікувати, що розмитнення електромобілів стане нульовою прямо завтра, але є усі підстави вважати, що найближчим часом покупці електромобілів та їх власники отримають відчутні пільги.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти