Спеціалісти розвінчали міф про екологічність сучасних дизельних двигунів

Фахівці розповіли про особливості сучасних дизельних агрегатів.

Багато автовиробників і торгові організації заявляють, що сучасні двигуни є неймовірно екологічними як на папері, так і на ділі. Однак сумніви про «чистоту» дизелів все ще з’являються. У 2015 році через Volkswagen розгорівся дизельний скандал через зниження рівня викидів шкідливих речовин при діагностиці автомобілів бренду. Автовиробник був оштрафований на суму близько 135 млн євро в Канаді, а всього тиждень минув з моменту виплати штрафу в розмірі 28 млн євро в Польщі. Обидві виплати були пов’язані з дизельними двигунами.

Нещодавно з’явилась інформація про те, що Jeep Grand Cherokee і Suzuki Vitara необхідно перевірити через надмірні викиди оксиду азоту (NOx).

Однак торговельні асоціації і бренди наполягають на екологічності сучасних дизелів. Дослідження некомерційної організації Transport & Environment свідчать, що фільтр частинок у вихлопній системі дизелів викликає набагато більше шкідливих викидів твердих частинок в ході очищення.

З 2013 року дизельний фільтр сажі (DPF) став обов’язковим елементом для двигунів на важкому паливі. Посилені стандарти викидів дозволяють серйозно знизити число NOx, що підтверджують лабораторні дослідження. Також варто відзначити, що кількість CO2 в дизелях нижча ніж в бензинових моторах.

Варто докладніше зупинитися на викидах твердих частинок (ТЧ). Фільтр необхідно періодично чистити, а автомобіль займається цим шляхом спалювання ТЧ. Дослідники з’ясували, що в ході цього процесу утворюється до 1 848 разів більше твердих частинок ніж становить норма на кілометр. Це призводить до того, що рівень викиду ТЧ на кілометр перевищує від 32 до 115% під час регенерації DPF.

Для тестів використовувалися Nissan Qashqai і Opel Astra. Очищення твердих частинок відбувається приблизно раз в 420 кілометрів. Під час тесту очищення проводилася на відстані до 15 кілометрів. Варто відзначити і те, що кількість твердих частинок зростала протягом півгодини після очищення. Викид ТЧ був вище дозволених під час регенерації DPF, а загальний показник залишився в межах норми. Рівень NOx також відчутно зростав в ході очищення, але був в межах допустимого.

Фахівці заявляють, що на 45 млн автомобілів з дизельними двигунами в ЄС щороку здійснюється 1,3 млрд циклів очищення. Дизельні машини отримують ОТТС незважаючи на тимчасове перевищення рівня ТЧ через прогалини в системі випробувань WLTP. Якщо регенерація DPF почалася в ході випробувань, то вона не враховується.

Представники Transport & Environment вважають, що не варто стверджувати, що дизелі Euro6d є «чистими». З огляду на низький рівень NOx і CO2, автомобілі з такими двигунами не повинні мати права на субсидії при покупці і виключення для екологічних зон.


Не пропустіть