Коли варто ремонтувати двигун

Зроблений умілими руками капремонт здатний вдихнути у двигун нові сили і продовжити термін його служби ще на кількасот тисяч кілометрів – повідомляє Аvtoblog.

До двохсот і вище

Коли саме слід робити капремонт двигуна — питання непросте, особливо якщо в якості орієнтира використовувати пробіг. Але практика показує, що авто вітчизняного та російського виробництва, а також недорогі китайські автомобілі, спокійно «відкочують» до 150-200 тис. км без втручання в мотор. Двигуни у корейських і японських автомобілях не потребують ремонту до 250-350 тис. км. Німецькі авто, які славляться надійністю і безпроблемною експлуатацією, позбавляють своїх власників від «радості» ремонту двигунів аж до 400-500 тис. км пробігу.

Запорука здоров’я

Втім, реальний термін служби двигуна без капремонту залежить від багатьох факторів. Перш за все, від своєчасної заміни мастила і фільтрів (масляного, повітряного, паливного), а також умов експлуатації. Їзда на підвищених обертах, різкі прискорення і гальмування, складні кліматичні умови неминуче наближають «час Х» для двигуна. Крім того, чималу роль відіграє якість палива, яке споживає автомобіль. Чим гірше бензин або солярка, чим більше в ньому підозрілих домішок, тим більше серйозної шкоди таке пальне завдає двигуну.

Причому слід врахувати, що після капремонту ресурс двигуна скорочується приблизно на третину. Тобто, якщо до першого ремонту двигун пройшов 250 тис. км, то другий ремонт може знадобитися вже через 170-180 тис. км. А при інтенсивній їзді і зневажливому ставленні до авто — і через 100-120 тис. км.

На що скаржимося?

На питання, чи настав час робити капітальний ремонт двигуна, зможуть з точністю відповісти автомеханіки, які проведуть професійну діагностику. Але за деякими симптомами в роботі силового агрегату автовласник і сам може визначити, що прийшов час відправлятися на СТО.

По-перше, відчутно знижується потужність мотора, і при цьому зростає витрата палива. По-друге, машина починає активно «під’їдати» масло. Буває, що його споживання сягає 1 л на 1000 км і навіть більше. По-третє, двигун на холостому ходу працює нестабільно, з ривками і перебоями. По-четверте, мотор перегрівається без видимої на те причини. По-п’яте, з вихлопної труби вилітає дим різного кольору (найчастіше з синюватим відтінком).

Плюс до всього, при роботі двигуна з’являються якісь сторонні шуми і стуки. Як правило, вони свідчать про знос вкладишів і шийок колінвалу. В такому випадку відкладати капремонт надовго точно не варто.


Не пропустіть