Як паркуються в Німеччині

Як в Німеччині карають тих, хто порушує правила паркування? Прейскурант – від 10 до 65 євро, але цим справа може не обмежитися.

Від суми та від тюрми не зарікайся… Водіям в Німеччині не варто зарікатися і від штрафів за парковку в недозволеному місці – зі злого чи наміру або через неуважність. Місць для стоянки на вулицях мало, кількість машин постійно зростає, а німецькі контролери славляться своєю спритністю, пильністю і хорошим знанням підзвітній території. Недотримання правил парковки є найчастішим адміністративним правопорушенням в Німеччині, якщо хочете – масовим спортом або лихом.

Обійтися це порушення може від 10 євро за півгодинний перевищення часу безкоштовного паркування до декількох сотень євро при несприятливому збігу обставин – наприклад, якщо машина блокує пожежний під’їзд (Feuerwehrzufahrt) і підлягає евакуації. У цих випадках штраф становить 35 євро – якщо машина заважала тільки теоретично, 65 євро та один штрафний бал в картотеці Федерального відомства автодорожнього транспорту – якщо пожежники або рятувальники дійсно не могли проїхати. Плюс оплата евакуатора і бюрократичних процедур. 60 євро і один штрафний бал – якщо просто припаркуватись в недозволеному місці і створити перешкоду для проїзду спецтранспорту, наприклад, кинути машину в недозволеному місці на вузькій вуличці.

Згідно з даними дослідження компанії Inrix, за кількістю штрафів за неправильну парковку на душу населення в Німеччині лідирує Штутгарт – 1,5 штрафу в рік. Далі в першій п’ятірці – Франкфурт-на-Майні (1,39), Кельн (1,34), Берлін (1,29) і Дюссельдорф (1,15).

Згідно з даними дослідження компанії Inrix, за кількістю штрафів за неправильну парковку на душу населення в Німеччині лідирує Штутгарт – 1,5 штрафу в рік. Далі в першій п’ятірці – Франкфурт-на-Майні (1,39), Кельн (1,34), Берлін (1,29) і Дюссельдорф (1,15).

Загальні річні суми таких штрафів у великих містах обчислюються мільйонами. Наприклад, в Гамбурзі – близько 20 мільйонів євро, в Берліні – близько 35 мільйонів євро, в Лейпцигу – близько 4,5 мільйона євро.

Загальні річні суми таких штрафів у великих містах обчислюються мільйонами. Наприклад, в Гамбурзі – близько 20 мільйонів євро, в Берліні – близько 35 мільйонів євро, в Лейпцигу – близько 4,5 мільйона євро.

Майже 100-відсотковий спосіб позбутися сотні-другої євро – припаркувати машину на місці для інвалідів (Behindertenparkplatz) без відповідного посвідчення. У цих випадках на толерантність правоохоронців і оточуючих краще не сподіватися. Навіть в містах з відносно ліберальної контрольної політикою такі автомобілі евакуюють в найкоротші терміни. Штраф – 35 євро плюс оплата евакуатора і адміністративних зборів.

Ще кілька обраних місць з актуального прейскуранта. Парковка в другому ряду, тобто кинути машину посеред дороги – від 20 до 35 євро. Парковка в п’ятиметрової зоні від перехресть, виїздів з гаражів і приватних ділянок або на зупинках громадського транспорту та стоянках таксі – від 10 до 30 євро. Неоптимальне використання паркувального простору – 10 євро. Запаркувати машину і не оплатити час в паркувальному автоматі або прострочити час оплаченої парковки – від 10 до 30 євро (30 євро – якщо простояли без оплати більше трьох годин).

Відзначимо також, що право зайняти вільну парковку в Німеччині має той, хто раніше до неї під’їхав. Спроба влізти на це місце, наприклад, коли інший учасник руху готується зробити це заднім ходом, обійдеться в 10 євро. Створення перешкоди для виїзду іншим машинам – 20 євро. Вихід з машини без дотримання запобіжних заходів – 15-25 євро. Найчастіше жертвами різко відкриваються дверей стають проїжджаючі мимо велосипедисти.

Вища математика

Окрема історія – правила користування паркувальними дисками (Parkscheibe), на яких необхідно виставляти час прибуття на безкоштовну стоянку. Вони важливі, якщо на знаку варто, наприклад, такий текст: “Nur mit Parkscheibe 2 Stunden Mo-Fr 10-16 Uhr” – “Тільки з паркувальним диском 2 години з понеділка по п’ятницю з 10 до 16 годин”.

Зазвичай час прибуття, яке необхідно виставити на таких картонних годинниках, округлюють до повного півгодини. Якщо ви приїхали о 11:15, на годиннику потрібно поставити 11:30. Відповідно, якщо час безкоштовної парковки в даному місці обмежена двома годинами, покинути стоянку ви повинні о 13:30. Зазвичай контролери толерантно ставляться до півгодинному перевищення. Прибігти до машини о 13:30 і накрутити ще дві години? Офіційно цей трюк не працює. Якщо під час попереднього контрольного проходу було зафіксовано “11:30”, штраф випишуть, незважаючи на винахідливість водія.

Зустрічаються хронічні випадки, коли війна проти контролерів стає сенсом життя. Тобто хтось починає демонстративно залишати машину в забороненому місці, вважаючи цей конкретний заборона необгрунтованим. Наприклад, біля власного магазину в пішохідній зоні. У таких ситуаціях контролери будуть спочатку виписувати звичайні штрафи, а потім – подвійні.

У разі особливого завзяття водієві загрожує медико-психологічний огляд (MPU), так званий “тест для ідіотів” (Idiotentest), на який зазвичай направляють тих, хто попався за кермом в стані алкогольного або наркотичного сп’яніння. Той, хто регулярно і наполегливо порушує правила паркування, ризикує водійськими правами. Втім, для цього потрібно сильно постаратися.

Чутки про те, що за рахунок водіїв муніципалітети латають дірки в своїх бюджетах, дуже сильно перебільшені. Влада німецьких міст в один голос стверджують, що ця сфера діяльності є дотаційною, тобто штрафи не покривають всіх витрат на утримання контролерів, адміністративного апарату і технічної бази. Підтримка порядку, а не поповнення каси, – ось їх завдання. “Справжня” поліція теж може виписувати штрафи за неправильну парковку, але це не входить в основні її функції.

Добровільні народні помічники

Повідомляти інформацію про “паркувальних грішників” (Parks? Nder) в відомство громадського порядку мають право і рядові – пильні – громадяни. Для цього необхідно вказати час, місце і прикласти фотографію. Заява оброблять, а власнику машини надішлють лист з проханням опротестувати скаргу або сплатити штраф.

Деякі такі добровільні помічники стають місцевими знаменитостями. Полювання за порушниками для них – не просто хобі, а покликання! Загальнонімецьку славу отримав один такий пильний бюргер на прізвисько “Kn? Llchen Horst” з Нижньої Саксонії. “Хорст-Штрафінатор”, назвемо його так, ухитрився одного разу поскаржитися владі на рятувальний вертоліт, який приземлився, щоб надати невідкладну допомогу пацієнту з інфарктом.

Цей пан на повному серйозі намагався домогтися видачі штрафний квитанції пілоту за парковку в недозволеному місці. Як повідомила місцева преса, влада також на повному серйозі направили йому копію дозволу на посадки в будь-якому місці і побажали, щоб сам заявник, якщо щось трапиться з ним, не опинився в ситуації, коли рятувальний вертоліт не зможе знайти місце для парковки.

Джерело: Автовод

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти