На ринок бензину А-95 в Україні знову починає просочуватися «бодяга» – дослідження.

Споживання бензинів в Україні продовжує неухильно знижуватися – минулого року зафіксовано падіння на 8%. Обумовлено це кількома чинниками, з головних – масовий перехід на ГБО, а також «нашестя» «евроблях», які в масі своїй мають дизельні двигуни. Бензин багатьом «б’є по кишені», і автомобілістам, звісно, хотілося б отримувати відповідну ціні якість. В Інституті споживчих експертиз вирішили провести перевірку найбільш популярного 95-го бензину. У минулих дослідженнях експерти фіксували порушення майже в 20 відсотках проб, нинішнє дослідження ж показало, що наразі ситуація, на жаль, далека від поліпшення, пише ТМ.

Основну увагу експерти приділили великим всеукраїнським мережам, але також «під приціл» потрапили середні мережі, що позиціонують себе на ринку як дискаунтери. У недавньому дослідженні дизельного палива, проведеному Інститутом, останні показали гідні результати, пропонуючи якісне паливо за ціною нижче основних гравців. Як складуться справи з бензином? У цьому дослідженні були відібрані зразки 12 мереж – WOG, БРСМ-нафта, КЛО, Parallel, Chipo, GLUSCO, ANP, Motto, Sun Oil, Shell, Grand petrol і Народна.

Проби було відправлено в сертифіковану лабораторію, де їх дослідили на відповідність нормативам профільного ДСТУ 7687: 2015 (бензин А-95-Евро5). Зразки було перевірено за основними параметрами – октанове число, вміст сірки і об’ємні частини ароматичних вуглеводнів і бензолу. Результати не порадували – два зразка виявилися не кондиційними.

Насамперед було перевірено найголовніший для роботи двигуна параметр – октанове число, яке характеризує стійкість палива до детонації – передчасного згорання бензину в камері згоряння. Детонація шкідлива не тільки підвищеною витратою палива і зниженням потужності, але і передчасним зносом двигуна через зайві навантаження. Октанове число вимірювали по моторному методу. Згідно з ним норматив встановлено на рівні не нижче 85,0 одиниць. Всі зразки, крім одного, вклалися в допуск, більш того, практично всі мали «запас» в одну одиницю! «Дев’яносто сьомим» бензин виявився у мережі БРСМ-Нафта і Parallel (87,2 і 87 одиниці). Практично не відстали і колеги з КЛО (86,8) і Chipo – (86,7 одиниць). А ось в бензині від мережі Народна «октану» «не вистачило» – всього 84,3 одиниці, що не відповідає нормативу.

Далі експерти перевірили ще один важливий показник – вміст сірки. Якщо цієї шкідливої ​​речовини в паливі занадто багато, це призводить до утворення нагару, забрудненню паливних форсунок і «смерті» каталізатора. До того ж стає «брудніше» вихлоп, і в повітря, яким ми дихаємо, потрапляють дуже небезпечні оксиди. ДСТУ для А-95-Евро5 вимагає не більше 10 мг/кг кількості. І тут також ситуація виявилася «райдужною», за одним винятком. У мережі Народна зафіксований своєрідний «рекорд» останнього часу – бензин виявився Євро 3, з вмістом сірки 75мг / кг! Для порівняння, у лідерів кількість сірки було мінімальним – БРСМ-Нафта і Parallel (по 5 мг / кг), КЛО (5,2 мг / кг), Chipo і Sun Oil (6 і 6,9 мг / кг відповідно). До речі, результат мережі КЛО подвійно приємний тим, що такі результати показує паливо українського виробництва – Shebel проводиться на вітчизняному Шебелинському НПЗ.

Ще один важливий параметр – вміст бензолу. Ця речовина здатна змивати масляну плівку, що призводить до підвищеного зносу циліндрів двигуна. ДСТУ нормує об’ємну частину вмісту бензолу на рівні не більше 1%. У цьому параметрі порушників виявилося два – в зразку мережі ANP бензолу було на 20% більше встановленого нормативу (1,2 відсотка), а у Народної – і зовсім 3,8 відсотка! Такого експерти не бачили вже давно … Найменше шкідливої ​​речовини виявилося у проб, відібраних на АЗС Shell (0,51%) і БРСМ-Нафта- 0,40 відсотка.

Що стосується вмісту ароматичних вуглеводнів, ДСТУ регламентує їх вміст в бензині 5-ого екологічного класу не більш як 35% за обсягом. Перевищення загрожує збільшеним процесом утворення нагару. У цьому параметрі все випробовувані вклалися в норматив, порушень не виявлено.

Підсумовуючи дослідження, можна констатувати, що у автомобілістів, як і раніше, є ризик «напоїти коня» чимось не тим. Все-таки велика спокуса у деяких трейдерів заробити на НЕ кондиції, і з цим треба рахуватися. Разом з тим, слід зазначити, що сумлінні мережі-дискаунтери все ж «наступають на п’яти» великим мережам і підходять до питання якості відповідально.

АЗС

(дослідження ДСТУ 7687:2015 до бензину А-95-Евро5)

Октанове число

(мотор. метод)

(норматив – не менш 85 од.)

Вміст сірки, (Евро 5, норматив не більше 10 мг/кг) Об’ємна частка ароматичних вуглеводнів (Евро 5, в %, не більше 35) Об’ємна частка бензолу (в %, не більше 1.0)
Народна 84,3 75 19,1 3,8
ANP 85 8 11,1 1,2
БРСМ-Нафта 87,2 5 19 0,40
КЛО (Shebel) 86,8 5,2 18 0,52
Chipo 86,7 6 18,3 0,56
Параллель 87 5 18,2 0,49
Glusco 86,3 8 25,8 0,76
Motto 86,3 8,4 28,8 0,87
SunOil 85,9 6,9 23,6 0,59
Grand petrol 86,1 7,4 29,5 0,61
Shell 86,3 8,5 30,5 0,51
WOG 86,2 9,4 28,7 0,68

Автор Вадим Кривенко



загрузка...

загрузка...