Прокачування гальм в автомобілі: чи можна це робити водієві самостійно
Заміна гальмівної рідини – не з тих процедур, де можна помилитись. Але є водії, які вперто беруться за неї самостійно. Мовляв, нічого складного. Насправді це не так просто, пояснюють в коментарі виданню “Твоя МАШИНА” досвідчені експерти.
Класична схема виглядає так: один тисне на педаль, інший стежить за клапаном випуску повітря біля колеса. Якщо ж ви один, доведеться крутитися, як цирковий акробат. Притиснути педаль, зафіксувати, відпустити клапан, затягнути знову – все це сидячи на водійському місці й одночасно біля колеса. Звучить як трюк.
Олександр, механік одного з СТО в Київській області, який ремонтує гальмівні системи понад 15 років, каже:
«Можна самостійно, але без досвіду ризикуєте наробити ще більше повітря в системі. А це – млява педаль і довгий гальмівний шлях».

Втім, є інструменти, які трохи спрощують роботу. Наприклад, вакуумні насоси або системи з пляшкою і клапаном. Але навіть у такій системі важливо, щоб усе було герметичним. Інакше повітря зайде з іншого боку. Головне – не забути перевіряти рівень гальмівної рідини в бачку. Якщо там буде порожньо, в систему знову зайде повітря – і починай усе з початку. Що буде, якщо прокачати гальма абияк? Результат – м’яка педаль, яку треба тиснути до підлоги. У критичній ситуації така «невагомість» може закінчитись аварією.
«Гальма – не те, де можна халтурити», – наголошує автомеханік. «Працюють вони завдяки тиску в рідині, а повітря цей тиск просто «з’їдає».
Перед тим як лізти під машину – зважте, чи готові ризикувати, попереджає фахівець. Іноді краще подзвонити знайомому або відвезти авто на сервіс.
Обговорити цю тему в Facebook