Skoda Kodiaq підкорювач українських доріг: тест-драйв Твоя МАШИНА
Повнопривідний Skoda Kodiaq можна б було сміливо назвати ідеальним кросовером, якби не одне “але”, але про це трохи пізніше)
На тесті у редакції “Твоя МАШИНА” опинився чеський “ведмідь” Skoda Kodiaq, та не простий, а “позашляховий” – “Scout”. Повнопривідний кросовер оснащений дизельним двигуном на 2,0 літра, потужністю 200 к.с. і крутним моментом 400 Нм. Орієнтовна ціна $ 47 000 за поточним курсом.
Що ж за звір такий “Scout”, та й чому я назвала кросовер ведмедем? Та тому, що бренд назвав свою модель в честь бурого ведмедя-кадьяка, що мешкає на Алясці.
Отже, особливості версії Scout. Зовнішні відмінності скаута відразу кидаються в очі. У скаута позашляховий обвіс, який виражається в масивних срібних пластинах на бампері і решітці радіатора, рейлінгам і корпусам зовнішніх дзеркал.
До того ж, до захисту двигуна знизу він отримав і захист гальм і гальмівних шлангів. У нього темні диски на 19 дюймів і плашки з написами Scout на передніх крилах. А також написи Kodiaq на порогах дверей.
У салоні відмінності теж є. Дрібні – написи на сидіннях і торпедо, і великі – красивий декор алькантари на кріслах і на дверях, дерев’яні панелі на торпедо (хоча кажуть, що це пластик) і металеві накладки на педалях.
Також є віртуальна панель приладів, зовнішній вигляд якої можна змінювати, вибираючи між п’яти різних конфігурацій. А ще, світлодіодне підсвічування салону з усією палітрою відтінків і система вибору режиму руху Driving Mode Select (Еко, Звичайний, Спорт, Індивідуальний, Сніг), що дає можливість змінювати роботу двигуна, трансмісії, підсилювача керма. Все це налаштовується на великому кольоровому 10-дюймовому моніторі, який реагує, коли до нього ще навіть не торкаєшся, а тільки підносиш палець. Якість монітора ідеальна при будь-якій погоді і в будь-який час дня і ночі, роздільна здатність на вищому рівні, відразу відчувається його приналежність до родини VAG, як і Porsche Cayenne Coupe, який нещодавно був у нас на тесті.
І напевно “найпрофільніша” відмінність – кнопка Offroad, яка не тільки активує позашляховий режим, але і виводить на екран мультимедійної системи графік з кутом повороту передніх коліс, компасом і висотоміром.
У оффроудному режимі працює ABS і ESP, змінюється чутливість педалі газу, і ти розумієш, що ця електроніка реально допомагає на бездоріжжі.
Дорожній просвіт 194 мм, що на 7 мм більше, звичайної версії кросовера.
Ще автомобіль може похвалитися великою кількістю місця, як спереду, так і ззаду. Великим багажником з гачками, нішами, сіточкою і т.д . Звичайно ж чехи радують різними “плюшками”, як наприклад, парасолька в дверях, скребок для льоду в кришці заправної горловини і захист від заправки іншим видом палива (у дизельної версії). До речі останнє, дуже дратує заправників, адже для заправки потрібен спеціальний перехідник.
Матеріали обробки на висоті, приємний на дотик пластик і шкіра. Всі потрібні клавіші можна виявити через лічені секунди, відрегулювати водійське крісло і знайти потрібне для себе положення також не складно, але після 6-7 годин за кермом починаєш відчувати втому. Кодіак підкорює своєю ергономікою, різними скриньками, нішами, бардачками, підставкою “перевертнем” в підлокітнику, з одного боку на ній підстаканники, з іншого боку, – рівна поверхня. Але при наявності двох бардачків, ящика під сидінням, туди не можна покласти нічого габаритного, ми в цьому переконалися на прикладі аркуша формату А4.
Окремої похвали заслуговує аудіосистема Canton з 10-ма динаміками 575 Вт.
Відносно динаміки. Двигун дуже легко тримає високу швидкість, на трасі без проблем можна їхати зі швидкістю 180 км / год (максимально 210 км / год).
У місті кросовер почуває себе відмінно. Адаптивний круїз-контроль, який звичайно додає комфорту на трасі, відмінно демонструє себе і в міських заторах, завдяки функції “Stop and Go” машина сама їде, сама зупиняється, ви просто контролюєте процес і як підсумок, взагалі не втомлюєтеся. Камера заднього виду має омивач. Немає потреби виходити під дощ або сніг з машини і протирати об’єктив, щоб безпечно припаркуватися. Але також Kodiaq дуже легко заїжджає на високі бордюри і не боїться поганої дороги.
Не дивлячись на великий розмір автомобіля, він гостро рулиться і легко маневрує в міському потоці. Висока посадка водія дає відмінну оглядовість, а плавність ходу дає можливість “плисти” в потоці.
На бездоріжжі кросовер почуває себе не менш впевнено, адже не просто так автомобіль гордо носить назву “Scout”.
Заїхавши в ліс, ми почали підкорювати гору за горою, і кожен раз думали, на цю вже він точно не заїде, але муфта Haldex 5-го покоління, електроніка і тяговитий дизельний двигун творили якісь дива і ми заїжджали всюди, де хотіли заїхати. Головне пам’ятати про кліренс і про те, що це кросовер, але якщо все робити з розумом, Кодіак може їхати куди завгодно і де завгодно.
Витрата палива в змішаному циклі, у нас не перевищувала 8,5 л. Але потрібно враховувати той факт, що крім траси, ми дуже багато часу провели в київських заторах.
Єдиним фактором, який заважає Кодіаку бути ідеальним і кидається в очі, а точніше у вуха, це шум в районі вікон від вітру після 80 км / год і навколишнього середовища, навіть коли стоїш. Після кількох днів їзди на машині, яка тиха всюди, шум з вікон дуже відчутний, адже по суті це єдиний шум і швидше за все через це так сильно відчувається. Можливо це можна вирішити встановивши опціонально “Акустичні передні бічні вікна із SunSet” – “но это не точно”.
Шкода Кодіак саме з дизельним двигуном на 2,0 літра, потужністю 200 к.с. і крутним моментом 400 Нм (2-х літровий бензин так не їде) виявився практично ідеальним кросовером. Тепер він буде виступати тим мірилом, з яким ми будемо порівнювати інші марки. Але якби ми купували його для себе, а після тесту такі думки з’явилися, ми б вибрали версію Sportline або L&K. Остання до речі виходить дешевше ніж Sportline, при однакових допах.
Читайте також: Найдешевший преміальний кросовер від Renault: технічні характеристики і фото