Вчені здійснили прорив у сфері автомобілебудування
Австралійські вчені запропонували вирішення однієї з головних проблем водневого палива. Проект підтримують Toyota, Hyundai і BMW.
Використання водню як палива для автомобілів має давню історію. Сьогодні ключовими проблемами застосування водневого палива є відсутність необхідної інфраструктури (як і у електрокарів) але, найголовніше, – складності з його зберіганням.
Для водню, що перебуває у зрідженому або газоподібному стані, необхідне значне збільшення обсягу паливних баків і підвищення вимог до безпеки, зберігання, транспортування та застосування.
Але, нещодавно, фахівці з австралійського об’єднання наукових і прикладних досліджень СSIRO запропонували своє рішення для перевезення та зберігання водню в автомобілях.
Як повідомляє Business Insider, вчені розробили мембранну технологію для заправки автомобілів з використанням аміаку – хімічної сполуки азоту і водню.
Toyota, Hyundai і BMW підтримують дослідження та планують використовувати водень як паливо у майбутньому.
“На відміну від електрокарів, водневі автомобілі можуть повністю заправитися протягом декількох хвилин і мати у два рази більший запас ходу. Технологічні досягнення також сприяють зниженню витрат виробництва поновлюваного водню, щоб зробити його конкурентоспроможним з викопним паливом”, – пише НВ.
Технологія, запропонована СSIRO, використовує модульну установку для зберігання водню у формі аміаку, і перетворює його назад в водень безпосередньо перед використанням.
Простіше кажучи, такий метод дозволяє застосовувати існуючі паливні системи для транспортування аміаку, просто в потрібний момент відокремлюючи від нього надчистий насичений водень.
“Це відправна точка для енергетики, і ми чекаємо з нетерпінням застосування інновацій CSIRO, щоб забезпечити цьому захоплюючому поновлюваному джерелу палива і енергії більш плавний шлях виходу на ринок”, – говорить виконавчий директор CSIRO Ларрі Маршалл.
Дослідники вже продемонстрували свою технологію на гібридних моделях Toyota Mirai і Hyundai Nexo.
На реалізацію проекту зі створення інфраструктури отримання, поставки та зберігання водню, CSIRO отримали $1,7 млн від Фонду розвитку промисловості і $1,2 млн від міжнародної компанії BOC, що займається виробництвом спеціальних газів у Великій Британії та Ірландії (атмосферні гази, кисень, азот, аргон та інше).
Таким чином, вже за декілька років Австралія може стати ключовим ринком водневих авто для азіатських і європейських автовиробників.