Назвали 6 ознак несправної гальмівної системи автомобіля, які не можна ігнорувати
Гальма – це одна з найважливіших частин автомобіля. При їх поломці постраждати може не тільки сам водій, а й інші учасники дорожнього руху. На які тривожні дзвіночки слід звернути увагу, передає «Твоя МАШИНА» .
1. Вібрація при гальмуванні
Такі вібрації можна відчути навіть через кермо, якщо у нього немає електропідсилювача. Вібрація виникає при натисканні на педаль гальма, особливо вона відчутна на рівній дорозі. Насправді, це не така велика проблема. Вона викликана всього лише різким перепадом температур, коли на розпалені гальмівні диски після тривалого гальмування потрапила крижана вода з калюжі. Диск стає увігнуто-опуклим, через що і виходять вібрації. Рекомендується негайно замінити витратні матеріали і в наступний раз намагатися уникати такої ситуації.
2. Сторонні звуки
Скрегіт і скрип при натисканні на педаль гальма вказують на те, що гальмівні колодки вичерпали свій ресурс, і тепер замість витратного матеріалу з дисками гальм зустрічається металева основа колодок. Таке явище може загрожувати зниженням гальмівного шляху, прискореним зносом гальмівних дисків і сильним нагріванням металевих деталей, що може закінчитися їх руйнуванням.
3. Гальмівна педаль провалюється в підлогу
При цьому гальмування відбувається неповністю або автомобіль і зовсім не збирається зупинятися. Зазвичай кілька підкачувань педаллю гальма вирішують проблему, але тільки до наступного разу. Це через те, що в гальмівну систему потрапило повітря. Педаль стає такою м’якою, що для її ефективності треба створювати додатковий гідравлічний тиск багаторазовим натисканням педалі гальма.
Якщо ж це сталося через розрив гальмівного шланга, то зупинитися машина не зможе. Тоді гальмувати доведеться ручником і різкими поворотами керма з боку в бік. Вирішити проблему можна випусканням з системи повітря і заміною або доливанням гальмівної рідини. Також варто перевірити герметичність всіх елементів системи.
4. При гальмуванні автомобіль веде в бік
Також машину може кренити в сторону і без натискання на педаль гальма. Особливо це небезпечно взимку. Така поведінка може бути викликана заклинившим гальмівним циліндром. Так, одне з коліс продовжує перебувати в постійному зачепленні з гальмівним супортом після зупинки. Така проблема загрожує розворотом машини на слизькій дорозі і підвищеним зносом тертьових елементів гальмівної системи. Також АБС не буде правильно реагувати на роботу пошкодженого механізму.
5. Неприємний запах гальм
Запах може почати з’являтися після екстреної зупинки або занадто довгого гальмування. Площина гальмівних дисків через вплив на них високих температур втрачає свої фізичні властивості, на ній утворюється окалина і цілий шар металу, що плавиться. Тому при подальшому гальмуванні буде з’являтися неприємний запах. Також проблему можна побачити, якщо подивитися крізь колеса на поверхню дискових гальм. Також причиною може стати витік масла, яке при русі буде під гальмівні колодки і викликати характерний запах.
6. Автомобіль став дуже повільно гальмувати
Тобто до повної зупинки буде проходити набагато більший час, ніж раніше. Тут може бути кілька причин:
• сильний знос гальмівних дисків і барабанів;
• «з’їдені» гальмівні колодки;
• втратила свої гідравлічні якості гальмівна рідина;
• розгерметизація;
• погана робота гальмівних механізмів.