Гібридне авто, бензинове або електроавтомобіль: що краще купити

Гібридне авто приводиться в рух за допомогою ДВС і електромотора. Розберемо їх переваги та недоліки на прикладі Hyundai TUCSON Hybrid.

Динаміка

Електродвигун видає максимальний крутний момент вже відразу зі старту, на відміну від бензинових, де двигун потрібно “крутити” від 1500 до 4500 оборотів в хвилину, але з ростом швидкості динаміка втрачається. Тому поєднання цих двох моторів робить розгін динамічним і плавним.
Наприклад, Hyundai TUCSON Hybrid приводиться в рух бензиновим двигуном 1,6 GDI Smartstream і електромотором потужністю 44,2 кВт, працює від літій-іонного акумулятора 1,49 кВт-год. Разом вони видають 230 кінських сил і 350 Нм. При різкому старті включаються два двигуна. Спочатку автомобіль повністю використовує крутний момент електромотора, а потім в хід вступає ДВС. Таким чином на розгін до 100 км / год корейцеві потрібно всього 8 секунд, а бензиновій версії – 11,4 с.
Так само гібрид дуже еластичний, особливо це відчувається на трасі при обгонах без затримок.

Витрати палива

На сучасному гібриді Hyundai TUCSON Hybrid система працює таким чином, що пального витрачається дуже мало. Електричний двигун живиться від вбудованого тягового акумулятора, який можна зарядити від електромережі. Також акумулятор отримує заряд під час руху автомобіля, використовуючи рекуперацію. У пробці під час гальмування або повільному русі ДВС не працює, зате енергія, яку витрачає електромотор на це рух, є по суті безкоштовною, адже ДВС віддає невикористану енергію. У місті автомобіль витрачає найменше, а на трасі, де постійно працює бензиновий двигун – стільки ж або трохи більше. Витрата палива Hyundai TUCSON Hybrid в місті становить 4,3-5,3 літра, а на трасі 4,6-5,0 л.

Звичайно, електроавтомобіль ще більш вигідний. Зате вартість кілометра пробігу у нього залежить від місця зарядки акумулятора. На швидких зарядках економії ніякої не вийде, а ось якщо заряджатися вдома, то це досить вигідний варіант.

Екологія

Якби більшість автомобілів в наших містах мали електричний або гібридний привід, то повітря на перехрестях і у світлофорів був би набагато чистіше. Адже під час зупинки гібридного авто ДВС зупиняється, тому він не викидає ніяких вихлопних газів.

Запас ходу

Навіть найдорожчі електроавтомобілі зараз не в змозі без дозарядки проїхати велику відстань. Бензинові або дизельні авто мають запас ходу в 600- 1000 км.
Також, щоб зарядити електроавтомобіль, треба більше години, а повний бак бензину заливають за кілька хвилин. Гібридні авто ще більш «далекобійні», ніж бензинові, і порівнюються за цим показником з дизелями, які поступово відходять у минуле. Адже бак у гібрида найчастіше аналогічний за обсягом бензинової версії, тому за рахунок меншого «апетиту» пробіг на ньому завжди більше.

Вартість експлуатації

Звичайно, гібридні авто трохи дорожче бензинових. Однак під час експлуатації вони економлять паливо власнику. А витрати на технічне обслуговування аналогічні бензиновим версіям – сучасні гібридні системи практично не вимагають регламентних робіт. Зате за рахунок рекуперації гальмівні механізми у гібридів зношуються повільніше. Найбільш приємний момент – при перепродажу гібридні авто завжди дорожче своїх аналогів з ДВС. А ось з електроавтомобілями так не завжди – нові набагато дорожче гібридів і версій з ДВС, а на вторинному ринку їх ціна залежить від залишкової ємності батареї.

Висновок

У сучасних умовах саме гібридні версії автомобілів забезпечують найбільший комфорт, невелика витрата палива, солідний запас ходу і приємну вартість експлуатації, але вони дещо дорожчі авто з ДВС, зате дешевше електроавтомобілів.


Джерело sud.ua
Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти