Розповіли, як на практиці привозять автомобілі без розмитнення
Нещодавно в Україні було здійснено перше “безкоштовне розмитнення” ввезеного з-за кордону автомобіля. Ним виявився Mercedes-Benz C180 CDI 2012 року випуску, який перетнув пункт пропуску “Ягодин” у Волинській області.
Якщо подивитися у декларацію, то у графах “акциз”, “мито” та “ПДВ” зазначені нулі. Жодних розписок-зобов’язань про сплату податків пізніше на кордоні не дають, бо законом такого не передбачено.
Повне звільнення від платежів діє лише для фізичних осіб. Обмежень кількості ввезених авто на одну особу немає. Обмеження продажу також відсутні. Пакет документів для перетину кордону — стандартний, такий самий, як і до введення нових правил.
Знімати автомобіль із обліку за кордоном обов’язково. Без нього митного оформлення не проводять.
Анонсована процедура спрощеного митного оформлення прямо на пункті пропуску наразі не працює. Тому треба йти “класичним” способом — спочатку підготовка попередньої митної декларації, в’їзд до України та прибуття на митний термінал на внутрішній митниці для остаточного митного оформлення. Єдина відмінність – вносити заставу у розмірі розмитнення не потрібно.
Можливість подати декларацію самостійно є, але лише теоретично. Практично подання електронної декларації громадянами через “Єдине вікно” онлайн ще технічно не реалізовано митницею. Окрім того, митні брокери масово знижують ціни на свої послуги. Наразі вони коштують 2800 – 3200 грн за кожен автомобіль.
Також автомобіль повинен відповідати екологічному стандарту не нижче “Євро-2”, якщо це легковик. Для розмитнення потрібна довідка сертифікаційної лабораторії, якщо стандарт не вказаний у реєстраційних документах на авто. Для постановки на облік потрібно отримати сертифікат відповідності. Його вартість також близько 3000 грн.
Крім того, при постановці на облік у сервісному центрі МВС потрібно сплатити збір до пенсійного фонду – 3-5% митної вартості автомобіля. А також вартість свідоцтва про реєстрацію та номерні знаки (десь 600 – 800 грн).