В Україні створили лінійку електромобілів власної конструкції
Інженери невеликої майстерні у Миколаєві почали конструювати “робочі конячки” для малого бізнесу. Хоча згодом їхня модельна лінійка почала розширюватися і у фановий бік.
Міні-КамАЗ
Можна було б іронізувати з приводу назви цієї моделі, якби вона була копією КамАЗа в масштабі 1:2. Принаймні про передню частину це можна сказати. Саме так, всі деталі кабіни та її обвіси не запозичені у великої вантажівки, а зроблені заново, і вдвічі менші за розміром. Каркас кабіни та дверей зварений із квадратної труби перетином 20х20 мм, а зверху обшитий металом товщиною 0,8 – 2,0 мм. Лобове скло зробили на замовлення.
Суха маса машини – 500 кг, вантажопідйомність – 1,0 т. В основі міні-вантажівки класична лонжеронна рама із профільної труби 100х50 мм. У підвісці коліс використані важелі та реактивні тяги від ходової “Жигулів”, пружні та демпфуючі елементи – спарені газомасляні амортизатори мотоциклетного типу. Колеса і кермовий механізм від цього ж легковика, передній міст цілком власної конструкції.
Привідна задня вісь – так званий електроміст китайського виробництва. Це об’єднана з двигуном (2,5 кВт) балка з редуктором головної передачі та диференціалом. Найголовніше в електромобілі – батареї, і вони цілком сучасні, літій-іонні. У найдешевшій комплектації батарея має запас енергії в 5,8 кВт * год, і цю цифру за рахунок встановлення додаткових модулів можна збільшити вдвічі, втричі або ще більше, щоб підняти пробіг до 300 км.
Запас ходу вантажівки з найменшою батареєю – 60 км, із нею машина розвиває швидкість до 50 км/год. Повний заряд акумулятор отримує за 2 години. За підрахунком власника, пробіг 300 км коштує йому 1 євро. Оголошена виробником ціна – 300 тис. грн. (близько $10 тис.)
Розвізний фургон “Кур’єр”
Компактний комерційний електромобіль на технічній платформі вищенаведеного міні-камАЗу. Може мати вантажний відсік у вигляді фургона чи пікапа. На фото представлений найкоротший варіант моделі (2500х1300х1700 мм), але виробник має кілька варіантів довжини до 6,0 м з двотонною вантажопідйомністю. Власна маса короткої машини – 400 кг, корисне навантаження – 500 кг плюс дві особи у кабіні.
Потужність електродвигуна, встановленого біля задньої осі, 3 кВт, він розганяє машину до 60 км/год. Реальний запас ходу “Кур’єра” в комплектації з найдешевшим акумулятором ємністю 4,8 кВт * год становить 60 км, на замовлення покупця ємність батареї можна подвоїти та потроїти. Цей електромобіль у найдешевшій комплектації коштує 150 тисяч гривень. (близько $5 тис).
Спортивний родстер
Третій проект миколаївських конструкторів – спортивний родстер, також електричний. Станом на початок травня 2022 року він тільки будується, і ступінь готовності можна оцінити за фото. Машина має оригінальну підвіску коліс повністю самостійного виготовлення. Акумулятор розташований під капотом спереду. Ведучими будуть задні колеса.
Конструктори планують створити компактний фановий спорткар на електротязі, який буде розганятися до 100 км/год за 5 секунд. Максималку обмежать на 150 км/год. За проектом машина коштуватиме $10-20 тис., причому в основному ціна залежатиме від досконалості кузова, оскільки електрична платформа відносно недорога – близько $5 тис. (без урахування вартості роботи).