“Нафтогаз України” створює мережу АЗС: що не так із державною компанією
Нещодавно голова правління НАК “Нафтогаз” Юрій Вітренко анонсував створення державної мережі АЗС і заявив, що ситуація на паливному ринку в Україні скоро покращиться.
Крім цього, чиновник не виключив, що монополіст забезпечуватиме бензином та газом газозаправні станції “Укрнафти”.
Але експерти заявили, що слова Юрія Вітренко спрямовані на населення і можуть бути піаром.
“По-перше, все, що у нас державне – не є добре. За винятком ЗСУ, в які вірить вся країна. А держуправління у нас не є особливо ефективним, особливо, якщо йдеться про “Нафтогаз”, – заявив фахівець Олександр Сіренко в спілкуванні з Апострофом.
Директор “Консалтингової групи А-95″ Сергій Куюн, коментуючи слова Вітренка, нагадує, що “Укрнафта” має другу за величиною мережу в країні, а на газозаправних станціях реалізують паливо за мінімальними цінами. Проте експерт має сумніви, що “Нафтогаз” зможе посилити державні АЗС.
Монополіст також має ще одну автозаправну мережу – дочірнє підприємство “Укравтогаз”, основним видом діяльності якої є експлуатація 90 автомобільних газонаповнювальних компресорних станцій (АГНКС). Але ця фірма практично не працює, а зупинка відбулася ще до повномасштабного вторгнення РФ.
За словами Олександра Сіренка, якщо “Нафтогаз” хоче стати впливовим гравцем на ринку палива, йому необхідно використати інфраструктуру мережі “Укравтогазу” більш ефективно.
“Є заправки, є території цих заправок, є заїзди та виїзди. Магазинів, щоправда, немає, але й їх можна зробити – гарні, як роблять приватні оператори. Чому не провести тендер і не закупити бензиново-дизельні та газові бочки та не встановити їх на території цих непрацюючих АГНКС? Цього не зробили, і зараз не роблять”, – підсумував експерт.