Водіям розповіли, чим відрізняються види бензину, що можна знайти на АЗС та що підходить вашій машині

Експерти підготували перелік рекомендацій-роз’яснень по основних видах бензину. Це допоможе визначитись кожному водію з відповіддю на питання про заправку відповідно до вимог його автомобіля.

Бензин «А-92»

Зазвичай бензин «А-92» призначений для автомобілів 1980-1990-х років, що мають двигун з невисоким ступенем стиснення (близько 9-9,5 або менше) та просту систему подачі пального: карбюратор або звичайне впорскування пального у впускний колектор, плюс повна відсутність або простий однокомпонентний каталізатор. Такі автомобілі відповідають нормам токсичності Євро-0, Євро-2, Євро-4 максимум.

Бензин «А-95»

Загалом це пальне підходить для 90% автомобілів, випущених за останні 20-30 років: масово починаючи з 1990-х років і до сьогодні. Зазвичай це машини з системою багатоточкового впорскування пального у впускний колектор або безпосередньо у циліндрі, ступінь стиснення близько 10 (від 9,5-9,8 до 10-11, може бути значно підвищений ступінь стиснення для моторів з циклом Аткінсона/Мілера), двигуни можуть бути атмосферні або мати турбіну, а в системі вихлопу використані багатокомпонентні каталізатори. Такі автомобілі зазвичай відповідають нормам токсичності Євро-4 та Євро-5 та навіть інколи Євро-6. Отже, ще раз: це найбільш поширене та затребуване пальне для 90% сучасних автомобілів.

Бензин «А-95» з присадками

Це бензин з октановим числом близько 95 одиниць або вище, плюс він має додатковий пакет присадок для пального від відомих світових виробників автохімії: BASF, Innospec і т. д. Зазвичай всі ці присадки комплексні та мають схожу дію: додаткова мийка двигуна (миючий ефект), зниження внутрішнього тертя (антифрикційний ефект), додатковий захист від корозії (антикорозійний ефект). Таке пальне можна впізнати по додатковому позначенню у назві: Pulls, Mustang, Energy, тощо.

Як і звичайний 95-й бензин, таке пальне підходить для 90% сучасних автомобілів: різні системи впорскування пального, атмосферні або турбодвигуни, багатокомпонентні каталізатори, норми токсичності Євро-4 або вище. Аналогічно до 95-го, мова йде про найпоширеніший вид пального для більшості сучасних автомобілів.

Бензин «А-95» з додаванням спирту

Це особливий бензин, виготовлений на основі звичайного пального «А-95», проте з великою часткою доданого спирту (біоетанол) — близько 30% або навіть більше.

Умовно кажучи, він підходить наче для всіх автомобілів, які призначені для роботи на «95-му», але насправді є нюанси.

По-перше, спирт може негативно впливати на гумово-пластикові елементи паливної системи (бак, шланги, з’єднання тощо).

По-друге, може змиватись плівка мастила на стінках циліндру, що зрештою призводить до прискореного зносу деталей двигуна через зростання рівня тертя між поршнем та циліндром.

По-третє, існують також побоювання щодо підвищеної корозії деталей мотора через використання такого пального.

Однак мережеві АЗС все це чудово розуміють: тому зазвичай додають в таке пальне не тільки спирт, але також й пакет необхідних присадок для стабілізації властивостей пального та зменшення всіх вищезгаданих негативних наслідків. Це з одного боку. Але ж з іншого — є певні переваги.

Наприклад, «95-й» бензин з додаванням спирту має відмінні показники октанового числа (97-98), що важливо для уникнення детонації. Врешті-решт, такий бензин з додаванням спирту дозволяє зменшити паливну залежність країни від нафтопродуктів, що особливо важливо в нинішні часи, та й коштує значно менше, у порівнянні з традиційним бензином «А-95».

Більшість сучасних європейських автомобілів (або японських/корейських автомобілів підготовлених під європейський авторинок) можуть працювати на пальному з додаванням спирту. Проте (це важливо!) мається на увазі пальне з невеликою часткою спирту: 5-10% в об’ємі. Інколи таке пальне позначається як «Е5» або «Е10» – ці позначення навіть можна знайти на кришці паливного бака, поруч зі звичним написом «95».

Однак зауважте, що тут мова йде про пальне з додаванням спирту 30% від загального об’єму! А це вже геть інша справа, через описані вище особливості пального та його використання. Тож радимо якщо й заправляти таке пальне в автомобіль зі звичайним двигуном, то намагатись його розбавити традиційним бензином: або з урахуванням того, що вже є в паливному баку, або з урахуванням наступної майбутньої заправки традиційним «95-м» бензином. Зрештою, це дозволить зменшити вміст спирту в утвореній паливній суміші. Можливо, навіть до рівня 5-10% спирту в загальному обсязі, що цілком підходить для сучасного двигуна. Тобто потрібна увага та поміркованість, проте якихось критичних протипоказань проти бензину зі спиртом наразі немає.

Бензин «А-98» і «100»

Це спеціальний бензин з підвищеним показником октанового числа — близько 100 одиниць.

Зазвичай таке пальне варто використовувати в спортивних автомобілях з форсованими двигунами, що мають високий ступінь стиснення, високопродуктивну турбіну або компресор, працюють на підвищених обертах. Адже в цьому випадку більша ймовірність того, що водій часто буде «крутити» двигун на максимум, витискаючи з нього всю потужність. А в такому випадку постає питання детонаційної стійкості пального при роботі двигуна на максимальних обертах та з максимальним навантаженням.

Джерело hotline.finance
Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти