Водіям розповіли, що робити з проблемами з кондиціонером в авто та коли його можна відремонтувати самостійно
Автомобільний кондиціонер – доволі примхливий пристрій, і чим старша машина, тим більша ймовірність проблем з ним. Але причина негараздів найчастіше одна й та сама – втрата холодагенту з системи, повідомляє Авто24.
Багато хто з майстрів “кондиціонерного” сервісу вважає нормальним, коли в автомобіля віком більше 4 – 5 років систему дозаправляють фреоном раз на рік. Найчастіше кліматична установка втрачає не весь запас холодагенту, а лише його частину. І в залежності від кількості втраченої речовини, кліматична система втрачає свою ефективність частково або й повністю.
Здебільшого винні у проблемі деталі коштують, образно кажучи, копійки, але на їхньому фоні дорого обходиться холодагент. Ціна речовини – від 2 грн. за 1 грам притому, що система в середньому містить від 400 до 1000 грамів. Плюс не менше 300 грн. цього літа доведеться заплатити за діагностику та використання спеціального обладнання.
Адже щоб точно визначити, де сталася протікання, потрібен особливий апарат, доволі складний і недешевий. Крім того, що він перевіряє стан системи кондиціонування, він допомагає зберегти (повторно використати після очищення) залишки вашого фреону та мастила, яке разом з ним циркулює по системі.
Але є ще один шлях повернути працездатність системі кондиціонування. Можна просто поповнити кількість фреону в системі. Оскільки не буде проводитись вакуумування системи, діагностика її герметичності, відкачування залишків холодагенту та мастила, така процедура обійдеться набагато дешевше. Виконують таку заправку в першу чергу невеличкі майстерні гаражного типу.
Але є у такого варіанту і суттєві мінуси:
Невідомо, на який термін відновлена працездатність кондиціонера. Можливо, через тиждень фреон знову покине систему.
Поповнення “на око”, без чіткого розуміння, скільки холодагенту бракувало і скільки треба було додати. Можливо, система залишиться заповненою не до кінця, а можливо, буде переповненою. І те, і інше не дуже корисно для працездатності та довговічності системи кондиціонування.
Не буде відновлена кількість мастила, що негативно вплине на ресурс компресора.
Нарешті, зазначимо, що за великого бажання автомобіліст може заправити кондиціонер самотужки. Для цього слід знайти у великому супермаркеті балончики з холодагентом потрібної марки, а ще придбати простенький заправний комплект – шланги з манометрами.
Коли можна заправляти кондиціонер ”у гаражі”
З технічної точки зору, заправляти кондиціонер без діагностики на спеціальному стенді та без можливого ремонту звісно, неправильно. Але якщо з фінансами геть погано, а кондиціонер не має ознак повного “кінця”, таку спрощену заправку можна вважати прийнятною. Підстави вважати, що система не має великих “пробоїн” і втрата холодагенту пояснюється мікроскопічними, незначними нещільностями, такі:
– Кондиціонер втрачав ефективність поволі, а не відразу;
– В перші секунди після активації кондиціонера з-під торпедо чути легке сичання, яке потім зникає. Це свідчить про нестачу фреону в системі – але одночасно підтверджує його наявність;
– Повітря кондиціонером все-таки трохи охолоджується.
Після завершення заправки можна провести тест щодо її успішності. Термометр, введений у дефлектор повітроводу при увімкненому кондиціонері і підвищених обертах двигуна, у спекотний день має показувати близько +7+12°C.