Водіям розповіли, як продовжити життя шин спекотним літом
У тому, що шини зношуються, влітку винна не лише спека: набагато більше залежить від дій водія, йдеться в матеріалі Авто24.
Небажаний перегрів шин може статися з кількох причин. Мабуть, хтось здивується, але головна причина – аж ніяк не літня спека. Адже в умовах українського клімату навіть на сонці гума навряд чи нагріється більше 50 – 60°C. А ось якщо їздити на напівспущеній шині, та ще по гарячому асфальту, її температура може легко сягнути і 100°C – а це вже близьке до критичного значення.
До речі, тиск у шинах треба контролювати, коли колеса перебувають у холодному стані – тобто не після поїздки і не після перебування на літньому сонці. Крім низького тиску в шині, також впливає на її температуру швидкість руху – чим більше вона, тим гарячішими будуть певні зони покришки.
Майте на увазі: щодо зимових шин, які вимушено експлуатують влітку, існує декілька своїх, особливих зауважень.
Зимові моделі шин виготовляють з особливого виду гумової суміші. По-перше, вона надто м’яка за літної температури, гірше тримається за асфальт. Через це суттєво зростає гальмівний шлях та збільшується схильність машини до заносу та зносу при енергійних маневрах на швидкості. Це обов’язково треба враховувати тим, кому доводиться їздити влітку на зимових шинах.
По-друге, гума, з якої виготовлені зимові шини, більше боїться ультрафіолету, а саме його у літному сонячному світлі більш ніж достатньо. Тому машину на зимовій гумі не варто залишати надовго на відкритих парковках у сонячні літні дні.
Нарешті, температурна стійкість зимових шин (мається на увазі верхній ліміт) теж обмежена – чим вище температура, тим гірше вони тримаються за асфальт і тим дужче зношується протектор.
Правила продовження ресурсу шин влітку
Тиск. Контролюйте його раз в один – два тижні. Помітити напівспущене колесо “на око” часто неможливо, притому, що кількох днів такої їзди може вистачити, щоб шина втратила форму і незабаром відправилася на смітник.
Швидкість руху. Висока – понад 90 – 100 км/год швидкість взагалі не товариш економії. Та й шини у такому режимі більше нагріваються, що у поєднанні з гарячим асфальтом буде помітно скорочувати ресурс покришок. Врахуйте також, що на високій швидкості важче вчасно роздивитися небезпечні вибоїни, на яких можна безнадійно розрубати шину.
Різкі маневри. Уникайте маневрування з різким повертанням керма, гальмування “у підлогу” та прискорень “на повний дросель”. Навіть якщо явного буксування, юзу та заносу не відбувається, протектор зазнає прискореного зношення.
На сонці. В першу чергу це стосується зимових моделей шин, але в умовах війни використання їх влітку – доволі частий випадок: намагайтеся не залишати машину надовго на яскравому сонці.