Ера “євроблях” з безкоштовним розмитненням завершена: що буде з імпортом вживаних авто і як вчинити тим, хто не встиг

В Інституті досліджень авторинку пояснили, що буде з імпортом машин із пробігом та як вчинити тим, хто не встиг “легалізувати” подібне авто до 1 липня.

Зазначається, що таке рішення “заморозить” імпорт вживаних авто з-за кордону та призведе до підвищення цін на автомобілі в Україні. Більшість автомобілів вартістю до $5 тисяч — а саме в таких машинах є найбільша потреба — розмитнювати за “новими-старими” ставками не буде жодного сенсу. Акцизний збір на ввезення таких авто може складати 200-300% від їхньої вартості, що економічно невигідно. Тому замість десятків тисяч ввезених вживаних легковиків у місяць, імпортуватимуть лише кілька тисяч, а замість додаткових надходжень бюджет отримає лише втрати, повідомляють в ТСН.

Водночас найгірших показників слід очікувати у серпні та вересні, впевнений Левко Прокіпчук, екс-начальник Львівської митниці та асоційований експерт Інституту досліджень авторинку із питань практичного застосування митного законодавства.

У липні вимушено буде оформлена та частина машин, які не встигли цього зробити за нульовим розмитненням. Зокрема, ті, кого новина застала вже на кордоні чи в черзі на митний термінал. У разі, якщо в системі нарахування митних платежів не буде змін, надалі імпортуватимуть в незначній кількості лише такі категорії вживаних авто:

Авто з Америки. Нижча ціна машини “там” порівняно з європейським ринком робить такий крок все ще більш-менш вигідним. Окрім того, є значна частина транспортних засобів, які вимушено “зависли” в Європі через тимчасову зупинку українських портів;

Дорогі автомобілі. Йдеться в основному про автомобілі віком до 5 років та преміумсегмент. Оскільки податки на такі авто складають лише 35-40% від їхньої вартості, їх ввозитимуть і надалі;

Електромобілі. На авто з електричним двигуном залишився єдиний платіж: акциз, що становить 1 євро за кіловат батареї. Збір до пенсійного фонду на електроавто від 1 липня скасували одночасно зі скасуванням нульового розмитнення;

Вантажівки, автобуси та спецтехніка. Кількість імпорту цих категорій транспорту завжди була значно меншою у порівнянні з іншими, проте потреба в них залишається високою.

Якщо все ж вас спіткала халепа і ви не встигли розмитнити автомобіль за нульовим розмитненням, і шукаєте, що тепер робити з машиною, існує кілька варіантів розв’язання цієї проблеми, пояснила учасниця правління Інституту досліджень авторинку Юлія Риковська. Отже, ви можете зробити таке:

– Залишити авто у Польщі. Тут можна або продати його, або залишити на стоянці (вартість — 20 злотих за добу);

– Оформити реекспорт, тобто вивезти авто назад за кордон без розмитнення;

– Передати на склад митниці або СТЗ для тимчасового зберігання. Це допоможе виграти час та зібрати кошти на розмитнення;

– Віддати на користь державі. Автомобілі зараз дуже потрібні нашій армії;

– Розмитнити за звичайною процедурою, сплативши у повному розмірі всі митні платежі.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти