Українцям розповіли, чому подешевшав автомобільний газ
Директор “Консалтингової групи А-95″ Сергій Куюн заявив, що незважаючи на значний рівень залежності від російського пального, багато трейдерів під час максимального сезонного попиту співпрацювали із постачальниками з Європи. Це певною мірою дозволило постачальникам швидко налагодити завезення необхідної кількості газу з європейських країн.
Як розповів експерт “Нафторинку” Олександр Сіренко, зіграло на руку і те, що постачанням палива на український ринок займається багато компаній: не лише традиційні нафтотрейдери, але й ті компанії, які раніше вели інший бізнес.
“Зараз до постачання скрапленого газу підключилися перевізники. Раніше їхній бізнес полягав в тому, що вони здавали в оренду газовози. Але тепер багато хто з них самостійно закуповує газ і привозить своїми автомобілями. Звичайно, це тимчасове явище, і навряд чи ці фірми продовжать займатися цим після війни. Але зараз вони забезпечують завезення додаткових об’ємів газу і допомагають наповнити ринок, забезпечуючи високий рівень конкуренції”, – зауважує він.
Серед основних чинників стрімкого зниження цін – висока мобільність ринку скрапленого газу. Постачальники намагаються збільшити швидкість обороту товару замість отримання надприбутків із кожної партії. Ще посприяла транспортна складова – близько 60% ввезеного газу припадає на автотранспорт (раніше його частка становила до 25%). Це прискорило термін доставки, адже газовози рухаються швидше за потяги.
На падіння ціни вплинуло і зниження європейських котирувань скрапленого газу в Європі.
Олександр Сіренко наголошує, що ключовий резерв зниження вартості автогазу – скорочення надприбутків, які постачальники одержували під час весняної паніки на ринку.
“Гуртова ціна на внутрішньому ринку навесні сягала 78 тисяч гривень за тону газу. Зараз вона знизилася до 40-42 тисяч гривень. За такої ціни трейдери мають можливість отримувати нормальну прибутковість, продаючи газ по 20-25 гривень за літр, залежно від регіону. Адже оскільки сьогодні пальне надходить виключно з західного напрямку, то що далі на схід знаходиться точка продажу, тим більші витрати на логістику несе постачальник. Відповідно, збільшується і остаточна ціна”, – додав експерт.