Як довго живуть акумулятори електромобіля?

Акумулятори для електромобілів – це насправді акумулятори, наповнені групами окремих літій-іонних елементів, кожен з яких може накопичувати певну кількість енергії. Коли ви керуєте автомобілем та використовуєте електричні системи автомобіля, ця накопичена енергія закінчується, тобто акумулятор розряджається. Термін служби батареї електромобіля зазвичай вимірюється циклами зарядки, тобто кількістю разів, коли акумулятор повністю заряджається та розряджається.

Батареї для електромобілів створені більш міцними, а технологія постійно вдосконалюється. Більшість виробників автомобілів дають від п’яти до восьми років гарантії на акумулятори своїх електромобілів. Tesla пропонує восьмирічну гарантію з необмеженим пробігом на Model S, а Nissan підтримує Leaf протягом восьми років.

Ємність акумулятора електромобіля вимірюється в кіловат-годинах (кВт-год). Практично всі електромобілі також створені таким чином, щоб їхні батареї не заряджалися до 100% або повністю втрачали заряд. Це допомагає продовжити загальний термін служби акумулятора. Такі фактори, як екстремальні температури, їзда на більш високих постійних швидкостях і те, скільки ви використовуєте периферійну електроніку вашого автомобіля, також впливатимуть на те, скільки ви отримаєте від кожного заряду.

Ваші індивідуальні звички водіння впливатимуть на термін служби батареї електромобіля, але більшість виробників поширюють свої батареї принаймні на вісім років і від 10 000 до 160 000 миль. Tesla і Hyundai забезпечують свої акумулятори для електромобілів на все життя, а деякі виробники замінюють батарею лише у разі повної поломки, що трапляється вкрай рідко.

Отож, скільки часу можна керувати електромобілем, перш ніж акумулятор почне втрачати ємність? Це залежить від виробника та умов використання, але зазвичай це дуже поступовий процес. Група захисту електромобілів Plug In America збирає дані від водіїв електромобілів про зміни зарядної ємності з часом і виявила, що автомобілі Tesla Model S зазвичай втрачають лише близько 5% загальної зарядної ємності після зарядки перші 50 000 миль водіння.

Тобто, при належному догляді акумулятор електромобіля повинен пройти відмітку 100 000 миль, перш ніж його ємність буде обмежена. За деякими оцінками, пробіг сягає 200 000 миль. При пробігу приблизно 12 000 миль на рік, батарея потребує заміни приблизно через 17 років. Це трохи менше, ніж середній пробіг у 15 000 кілометрів на рік, зафіксований водіями в Північній Америці, але все ще є перспективним.

Деякі речі скорочують термін служби акумулятора, якщо робити їх занадто часто. Наприклад, постійне використання станцій швидкої зарядки може негативно вплинути на батарею, оскільки вона занадто швидко отримує занадто багато електроенергії. Сильний холод уповільнює хімічні реакції, що відбуваються в літій-іонній батареї, і може вплинути на ємність. Екстремальна спека також може знизити ємність заряду акумулятора, але більшість електромобілів оснащено охолоджуваним акумулятором, щоб пом’якшити це.

З іншого боку, такі кроки, як заряджання акумулятора лише за потреби та збереження від 20 до 80 відсотків ємності, допоможуть продовжити термін служби акумулятора електромобіля, та й інших пристроїв.

Що ж стосується старих акумуляторів, то повністю розрядженні батареї зазвичай переробляються шляхом поділу на металеві компоненти, які потім використовуються для відновлення нових батарей. На сьогоднішній день лише близько половини компонентів акумулятора можна переробити, але розробляються нові методи збору більш цінних металів з акумулятора електромобіля в кінці його терміну служби.

Джерело itech.co.ua
Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти