Як через дефіцит палива змінився попит на автомобілі в Україні
Зростання цін на пальне, його відсутність та черги на АЗС спонукали багатьох вітчизняних автомобілістів вкотре подумати про електромобілі.
Зазначається, що одна з переваг автомобілів із двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ) перед електрокарами – розвинена мережа АЗС та можливість заправити автомобіль у будь-якому куточку нашої країни. Проте, з початком війни, ця перевага зникла. У той же час, перевага електрокарів у вартості кілометра пробігу стала ще більшою. Адже пальне подорожчало, а електроенергія – ні.
Як наслідок, аналітики порівняли продаж нових автомобілів у першому півріччі 2021 року з першим півріччям 2022 року та чи змінилися вподобання наших автомобілістів у виборі автівки за типом пального.
Автомобілі з бензиновим двигуном займали рік тому 58,7%. Сьогодні їхня частка – 55,1%. Тобто дійсно, українці почали менше купувати бензинових автомобілів. Автівки із дизельним двигуном займали рік тому майже 24,4% ринку. Сьогодні їхня частка – 23,6%. Теж зменшення, хоч і незначне.
Встановлена на заводі чи у дилера ГБО була в 1,3% нових легкових авто. Сьогодні їхня частка становить 1,02%. Тобто в межах похибки. Машини з дизель-гібридною силовою системою займали рік тому 2,8% ринку, зараз їхня частка – 2,67%. Якщо ж гібрид складається з бензинового та електродвигуна (більш поширена схема гібриду) – таких було продано рік тому 10,7%, сьогодні їхня частка – 10,48%. Натомість частка електромобілів на ринку нових легковиків зросла, і дуже суттєво – від 2,24% минулого року до 7,13% у цьому.
Як можна побачити, у авто на всіх видах пального окрім електрики, за час війни зменшилася частка ринку.
Варто також зазначити, що загальні обсяги продажу нових автомобілів з усіма типами двигунів впали, порівняно із першим півріччям 2021 року. І найбільше падіння, як це не дивно, продемонстрували авто із ГБО – мінус 81,4%. Бензинові – мінус 65%, дизельні – мінус 64,5%, бензинові гібридні – мінус 53,7%, дизельні гібриди – мінус 51,8%. Виняток становлять лише електрокари. Їхні продажі навпаки збільшилися аж на 211,7%.