Водіям розповіли, як обрати надійну автосигналізацію

Сучасний ринок автосигналізацій пропонує водіям різні системи захисту авто — від простих, що видають тільки світлошумовий сигнал, до складних — з блокуванням двигуна та іншими екстраопціями.
Розглянемо, які типи та опції автосигналізації розроблені для водіїв для посилення охорони автомобіля.
#1 — Тип автосигналізації
Одностороння (без зворотного зв’язку). Суть полягає в тому, що інформація про автомобіль надходить від брелока до сигналізації. Про небезпеку автомобілісту повідомляють звукові та світлові сигнали машини. Це вважається найпростішим і найдешевшим варіантом. Він ефективний лише тоді, коли транспорт перебуває в полі зору його власника.
Двостороння (зі зворотним зв’язком). Тут інформація передається в обох напрямках — від брелока до сигналізації та навпаки. Власник отримує повідомлення про форс-мажор, будучи далеко від автомобіля. Така модель відрізняється більшою функціональністю, відповідно і вартістю.
Як правило, двосторонні сигналізації мають РК-дисплей, на якому показується охоронна та службова інформація.
Сигналізація із модулем GSM. Зараз набирають популярності безбрелокові сигналізації, де керування здійснюється не звичним брелоком, а мобільним телефоном (GSM-модуль).
#2 — Тип коду керування
Щоб сигнал брелока не перехопили зловмисники спеціальним сканером, його кодують. Так, розрізняють коди:
• Статичний — постійний, застарілий варіант.
• Динамічний — програма генерує постійно новий код, що ускладнює його зчитування. Однак на сьогодні це не гарантує надійний рівень безпеки.
• Діалоговий — найбільш просунутий варіант, який стійкий до зламувань. Брелок і центральний блок обмінюються сигналами, щоб не помилитися у визначенні власника автомобіля.
#3 — Датчики удару
Проникнути в машину можна не тільки зчитавши код із брелока. Наприклад, можна розбити скло. Щоб сигналізація зреагувала на такий злом, потрібно встановити датчик удару (іноді він іде в комплекті).
У найпростіших моделей одна зона спрацьовування — удар. У більш просунутих двозонних — удар та попередження. Останні можуть регулювати чутливість однієї або двох зон.
Сучасні сигналізації мають вбудовані датчики удару, які поєднані з гіроскопами та датчиками нахилу. Так з’являється захист від буксирування та піддомкрачування.
#4 — Блокування
Якщо зловмисники проникли в авто, стануть у пригоді додаткові системи блокування.
Блокування стартера
У сигналізаціях зазвичай є один вихід для підключення реле блокування стартера, іноді воно вже вбудоване в сам центральний блок. При спрацюванні сигналу тривоги живлення на стартер блокується.
Іммобілайзер
Ця фішка блокує запалення або бензонасос. Для керування машиною потрібно просто вимкнути опцію.
Anti Hi-Jack
Це блокування викраденого авто. Робота двигуна примусово зупиняється під час викрадення. Функцію можна активувати з брелока, мобільного телефона, супутника.
#5 — Постачання
• GSM-модуль — дає можливість використовувати смартфон у ролі брелока. Управління сигналізацією здійснюється через SMS-повідомлення чи дзвінок;
• GPS-модуль — визначає місцезнаходження викраденого транспорту;
• CAN-модуль — підключається до електронної шини CAN авто. Шина, своєю чергою, передає інформацію про стан ТЗ від вбудованих датчиків. Це полегшує встановлення сигналізації, оскільки втручання у проведення авто не потрібне.
Лайфхаки з вибору сигналізації
• Не купуйте «ноунейм» сигналізацію. Бренд повинен бути відомим і гарантувати якість продукції;
• Стандартну сигналізацію краще посилити кількома додатковими блокуваннями;
• Запам’ятайте, як можна вимкнути або обійти блокування двигуна, щоб запустити двигун, якщо сигналізація вийде з ладу;
• Віддавайте перевагу сигналізаціям з автономним живленням, які продовжують працювати навіть при розрядженому акумуляторі.