Водіям розповіли куди скаржитися, якщо страхова не виплатила компенсацію за автоцивілкою

Трапляються ситуації, коли страхова компанія не виконує своїх зобов’язань за укладеним договором або затримує виплату компенсації. Що робити та куди звертатись за допомогою, розповідаємо нижче.

Який порядок виплати за договором ОСЦПВ

Для реєстрації страхової події за полісом автоцивілки необхідно подати заяву до страхової компанії протягом 30 днів після ДТП (при цьому заявити про саму страхову подію, тобто зателефонувати до страхової, обов’язково потрібно протягом 3 днів, а краще відразу з місця аварії).

До заяви прикріплюють основні документи:

– Паспорт чи ID-картку;

– ІПН;

– Документ, що підтверджує право власності на пошкоджене майно;

– Банківські реквізити.

Якщо ви оформили ДТП не через Європротокол, а винного встановлював суд, страховику знадобиться судове рішення. Власник пошкодженого авто не повинен самостійно ремонтувати авто доти, доки його не огляне спеціаліст страхової компанії (протягом 10 днів після реєстрації події). Коли розмір компенсації буде затверджено, страховій компанії надається до 90 днів для виплати. За кожен день прострочення виплати з вини страховика (МТСБУ) потерпілому сплачується пеня з розрахунку подвійної облікової ставки Національного банку України, яка діє протягом періоду (ст. 36.5 Закону «Про ОСЦПВ»).

Що робити, якщо страхова не платить

Отже, обидва учасники ДТП вчасно подали документи до страхової компанії, але через 90 днів виплата не надійшла. Ви можете:

1. Подати претензію

Претензія складається для страховика як останній шанс реабілітуватися. Її викладають письмово та до неї додають копії документів, які подавали із заявою на виплату. Вам знадобиться підтвердження про вручення страхової претензії. Для цього можна надіслати листа поштою з повідомленням.

До речі, у претензії не забудьте попередити страховика, що у разі непогашення боргу ви звернетеся до суду, щоб відстояти свої права. Копію претензії згодом варто додати до позову, якщо до цього дійде справа.

2. Направити скаргу до Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ) та Національного банку України МТСБУ — єдине об’єднання страховиків, яке здійснює обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів.

МТСБУ — один з органів, які контролюють своєчасне виконання умов укладених договорів. Залишити скаргу можна на сайті МТСБУ, заповнивши форму. У листі детально опишіть зауваження щодо роботи страхової та вкажіть докладну інформацію по справі.

З 1 липня 2020 року Нацбанк узяв на себе частину обов’язків щодо контролю за сферою страхування. У разі порушення прав клієнтів Нацбанк застосовує до страховика санкції: орган ініціює перевірки, виносить попередження і навіть зупиняє дію ліцензій компанії.

Найпростіший спосіб поскаржитися в Нацбанк — заповнити анкету онлайн на сайті. Щоб подати електронне звернення, заповніть усі поля у формі за посиланням. Вкажіть суть питання, залиште інформацію про себе та актуальні контакти для зворотного зв’язку. За потреби прикріпіть файли. На відповідь може піти до 30 календарних днів, іноді — 45 днів (але про це вам повідомлять додатково).

Діє також телефонний зв’язок для скарг. Номери: 0 800 505 240 або +380 44 298 65 55 3.

Звернутися до суду

Останній спосіб вирішити питання з несумлінною страховою — подати позов до суду. Пакет документів має включати копію поліса, копії всіх заяв та інших документів, переданих до страхової компанії + підтвердження суми завданих збитків.

Джерело hotline.finance
Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти