Система автоматичного екстреного гальмування безсила на середніх швидкостях
Американська автомобільна асоціація (AAA) опублікувала дані нового дослідження, в ході якого перевірили систему автоматичного екстреного гальмування (AEB). Протестувавши чотири автомобілі з AEB, експерти дійшли висновку, що майже за 20 років з моменту появи в серійних автомобілях система не надто просунулася вперед. Як йдеться у звіті, під час руху заднім ходом на низькій швидкості AEB працює досить ефективно, але не здатна запобігти найпоширенішому типу аварій на середніх швидкостях.
На тести фахівці ААА взяли нові Chevrolet Equinox LT, Ford Explorer XLT, Honda CR-V Touring та Toyota RAV4 LE. Всі 2022 року випуску та з системами допомоги водієві, включаючи AEB. Відпрацьовувалися два найбільш поширені сценарії ДТП зі смертельними наслідками: аварії на T-подібних перехрестях та поворот ліворуч перед зустрічними транспортними засобами. З 2016 по 2020 рік на ці два типи аварій припадало майже 40% усіх смертельних випадків у ДТП за участю двох легкових автомобілів.
Жоден з автомобілів не зміг на 100% уникнути зіткнення в інсценованих експертами аваріях. Система екстреного гальмування не змогла вчасно попередити та знизити швидкість автомобіля.
У тестах на зіткнення ззаду AEB показала себе трохи краще, але на низьких швидкостях. На швидкості 48 км/год система запобігла 17 аваріям з 20 (85%). У трьох аварійних випадках автомобіль встиг загальмувати до 7 км/год, тобто на 86% від початкового значення. На швидкості 64 км/год AEB запобігла лише 6 аваріям з 20 (30%). При цьому швидкість на момент зіткнення сягала 24 км/год.
Починаючи з вересня 2022 року, всі нові автомобілі, доступні на ринку США, повинні бути стандартно укомплектовані системою автоматичного екстреного гальмування (AEB). За оцінками американського Страхового інституту безпеки дорожнього руху (Insurance Institute for Highway Safety, IIHS), до 2025 року AEB може допомогти запобігти 28 000 аваріям та 12 000 травм.