Найрідкісніші та незвичайні українські авто: електромобілі, кросовери та суперкари
Український автопром відомий бюджетними “Запорожцями” та “Тавріями”, які у багатьох викличуть поблажливу посмішку. Втім, вітчизняні підприємства спроектували чимало інноваційних авто, яким не судилося потрапити у виробництво через брак фінансів чи перешкод з боку влади.
Перший український електромобіль
У це важко повірити, але перший український електромобіль створили ще 1947 року. Фургон ЛАЗ-750 випустили накладом у 20 штук і він навіть розвозив пошту в Ленінграді. Електрокари мали вантажопідйомність 500 кг, розвивали 30-35 км/год та могли проїхати 50-70 км без підзарядки.
Спортивний “Запорожець”
Свого часу із “Запорожця” намагалися зробити справжній спорткар. Елегантне купе “Спорт-900” із легким склопластиковим кузовом побудували на базі “горбатого” ЗАЗ-965. Машина важила всього 500 кг, тому навіть зі стандартним 27-сильним двигуном стала швидше. У 1963-1969 роках зібрали п’ять чи шість ЗАЗ “Спорт-900”.
Позашляховики ЗАЗ
Моделі підвищеної прохідності у Запоріжжі проектували з 60-х років. Зокрема, на базі “горбатого” створили цілу родину позашляховиків ЗАЗ-970 – мікроавтобус, пікап та фургон із заднім та повним приводом. Під час випробувань на Хортиці та в Криму вони показали чудову прохідність. Щорічно планували випускати по 50 тис. авто, проте влада не дозволила почати виробництво – віддала перевагу ЛуАЗ-969 “Волинь”.
ЗАЗ-1102 “Перспектива”
Назва авто повністю відображає його суть — для середини 70-х це був дійсно перспективний проект з переднім приводом і розташованим спереду мотором. В уряді УРСР авто вважали надто передовим і не дозволили його випуск. Згодом “Перспектива” еволюціонувала до “Таврії”.