ЗАЗ-966 4х4: яким був “Запорожець” з повним приводом
Раніше ми навіть не здогадувалися, яке насичене життя вирувало у 1960-ті навколо наших “Запорожців”, які всі звикли вважати архаїчними, недосконалими та взагалі нікчемними.
Виявляється, різні конструкторські команди і через різні причини будували на основі ЗАЗів широченну гаму машин різних типів компоновки та силових агрегатів. І так, був навіть цілком реальний повнопривідний ЗАЗ-966.
“Вухатий” 4х4
У 1967 році у групі конструкторів НАМІ виникла ідея устаткувати переднім приводом вже існуючі моделі. Тобто провести в такий спосіб модернізацію, наділивши вже відпрацьовані у виробництві машини новими ходовими якостями.
Поки один колектив проектував та будував передньопривідні “Волгу” ГАЗ-24 та “Запорожець“ ЗАЗ-966, інший взявся за проект “Запорожця“ з усіма ведучими колесами – НАМІ-0147. На ньому перш за все збиралися досліджувати зміни у поведінці вже існуючої моделі, але з переднім приводом замість заднього.
За основу взяли ЗАЗ-966 зі стандартним 40-сильним мотором МеМЗ-968.
В НАМІ до коробки передач МеМЗа спереду приладнали роздавальну коробку, від неї вперед протягнули карданний вал (запозичили у “Москвича”). Між передніх коліс розташували редуктор переднього мосту, з якого двома напівосями зі ШРУСами роздали обертовий момент по передніх колесах.
Хай там як, повнопривідний “Запорожець“ НАМІ-0147, хоч і не став серійним, виконав не менш значну місію. Він послужив науці – допоміг конструкторам розібратися з нюансами переднього приводу на реальній моделі. Щоб його послідовники – машини В-класу, у тому числі у ХХІ ст., були більш досконалими.