Назвали електромобілі, які здатні живити будинок у разі відключення електрики

Ракетні удари рф по обʼєктах інфраструктури України розхитали енергетичний баланс в країні, і українці вперше за кілька десятків років стикнулися із відключеннями світла.

І чим частіше стали траплятися відключення електроенергії, тим частіше із небуття почали зʼявлятися електроскептики, які, потираючи руки, знов заспівали свою улюблену пісню “Без ДВЗ ми всі помремо”.

Однак і у випадку з відключенням електроенергії у справжніх Автогіків є, чим відповісти на всі закиди петролхедів. Електромобілі навіть під час блекаутів можуть стати у пригоді. А все завдяки тому, що деякі з них мають вбудовані опції зворотньої подачі електрики – тобто, можуть ділитися енергією вбудованого акумулятора із зовнішніми споживачами. Такі собі павербанки на колесах.

Двонаправлена зарядка: V2G, V2L та V2H

Зазвичай електромобілі заряджаються в одному напрямку – від зарядної станції до автівки. Але якщо говорити про випадки, коли електромобіль ділиться своєю електрикою з іншими споживачами, то напрям зарядки змінюється – від автівки до іншого пристрою, або навіть групи пристроїв. Тому можливість поділитися зарядом називають двонаправленою зарядкою.

У електромобілів двонаправлена зарядка поділяється на три типи: від автівки до мережі (V2G), від автівки до пристрою (V2L) та від автівки до будинку (V2H).

Транспортний засіб – до мережі, VtoG або V2G

V2G (Vehicle to grid) передбачає використання енергії від вашого електромобіля для стабілізації мережі. Це робиться за допомогою «розумного» двонаправленого зарядного пристрою, який зазвичай є частиною VPP (віртуальної електростанції). Залежно від визначених параметрів ваш роздрібний продавець електроенергії контролюватиме, коли ваш акумулятор заряджається чи розряджається.

Наприклад, акумулятор вашого електромобіля заряджається, коли потреба в енергії низька; і розряджається, коли попит високий.

На жаль, в Україні ця функція не працює, бо її потрібно запроваджувати на рівні енергорозподільчих компаній.

Транспортний засіб – додому, VtoH або V2H

V2H (Vehicle to home) передбачає використання енергії від вашого електромобіля для живлення вашого дому чи офісу. Це працює так само, як стаціонарна домашня акумуляторна батарея (наприклад, Tesla Powerwall 2), зменшуючи споживання електроенергії, за винятком того, що ваш автомобіль потрібно підключити до двонаправленої зарядної точки.

Ви економите гроші завдяки «переміщенню навантаження»; ваш електромобіль заряджається дешевою енергією поза піком (наприклад, сонячною енергією) та розряджається у дорожчий час пік.

В нашому випадку мова йтиме, скоріше, не про економію, а про банальне виживання. Бо наявність електрики вдома вже не така стабільна річ, як колись. І все – через рсню.

Транспортний засіб – для завантаження, VtoL або V2L

V2L (Vehicle to load) є найпростішим застосуванням двонаправленої зарядки. Не потребує двонаправленого зарядного пристрою. Натомість адаптер підключається до зарядного порту, що дозволяє автомобілю працювати як портативний акумулятор із стандартним джерелом живлення 120/240 В.

Цю функцію можна використовувати під час подорожей (увімкнути міні-холодильник, барбекю) або у разі відключення електроенергії, забезпечивши тимчасове живлення кількох пристроїв.

Які електромобілі можуть живити електрикою будинок

І от – найцікавіше: а які ж електромобілі здатні ділитися енергією вбудованого акумулятора, щоб можна було використовувати автівку в якості генератора або павербанку?

Nissan Leaf (36-62 кВт*год) – для цього електромобіля доступні опції V2G та V2H. Єдиний мінус – щоб скористатися цими можливостями, вдома потрібна спеціальна силова установка, яка буде розподіляти та направляти електрику.

Mitsubishi Outlander PHEV (13,8 кВт*год) – так, це не електромобіль, а гібрид. Проте це навіть плюс, бо коли заряд батареї буде закінчуватись, автомобіль зможе самостійно підзарядити акумулятор. Головне, вчасно заправити його бензином.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти